شناسهٔ خبر: 94926 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

هوای تهران گرم می‌شود/وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق در شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز/هشدار نسبت به مواج شدن دریای خزر

طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب که هوای تهران در روزهای آتی گرم می‌شود نسبت به تلاطم در دریای خزر و افزایش طول موج در ساحل به یک متر و فراساحل به ۲ متر هشدار داد.

امین‌جسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۰ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در ساعت‌های عصر و شب، برای برخی نقاط از شمال‌غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، خراسان‌شمالی و خراسان‌رضوی، افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق و برای برخی نقاط هم خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه شرایط افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق و برای برخی نقاط هم خیزش گردوخاک در جنوب‌شرق،سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان، پیش‌بینی می‌شود. طی دو روز آینده نیز منطقه زابل، باد و گردوخاک خواهد داشت.

به گفته وی، دریای‌خزر در سه روز آینده مواج و متلاطم است که در این خصوص هشدار صادر شده است. ارتفاع موج در ساحل دریای خزر به یک متر و در فراساحل به دو متر نیز می‌رسد. بنابراین شهروندان از شناکردن در دریای خزر طی این روزها پرهیز کنند و از تردد شناورهای تفریحی طی این سه روز در دریای خزر ممانعت شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای تهران در مناطق شمالی، رگبار پراکنده و رعدو برق پیش‌بینی شده است. همچنین برای بخش‌های غربی وجنوبی تهران نیز گاهی وزش باد نسبتا شدید احتمال خیزش محلی گردوخاک را ایجاد می‌کند.

وی افزود: بیشینه دمای امروز تهران ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر است و یکشبنه و دوشنبه به ۴۰ درجه خواهد رسید. برای سواحل شمال تا روز دوشنبه افزایش دما و از سه‌شنبه به بعد در سواحل شمالی کاهش دما اتفاق می افتد.