شناسهٔ خبر: 94936 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مديركل دفتر توسعه مهندسی ساختمان خبر داد:

تمديد مهلت به اشخاص حقوقی طراح و ناظر جهت تطبيق شرايط با شيوه‌نامه تشخيص صلاحيت

عبدی قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از تمدید مهلت به اشخاص حقوقی طراح و ناظر به منظور تطبیق شرایط با شیوه‌نامه تشخصی صلاحیت خبر داد.

علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اعلام كرد: پيرو بخشنامه وزیر راه و شهرسازی در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹و ايجاد تغييرات ساختاری در نحوه تشخيص صلاحيت اشخاص حقوقی طراح و ناظر و با توجه به درخواست‌های واصله مبنی بر تمديد زمان برای تطبيق شرايط شركت‌های موجود با مفاد شيوه نامه مذكور كه عمدتاً به دليل شرايط خاص كشور ناشی از محدوديت‌های مربوط به شيوع بيماری كرونا و تأخير در ثبت رسمی تغييرات تركيب هيأت‌مديره شركت‌ها در مراجع ذيربط بوده، ‌ از ابتدای تيرماه معاونت مسكن و ساختمان وزارتخانه، پيشنهاد ‌تمديد زمان برای تطبيق شرايط شركت‌ها با مفاد شيوه‌نامه را در دستور كار داشته كه به زودی نتيجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

مديركل دفتر توسعه مهندسی ادامه داد: علاوه بر تمديد مهلت برای تطبيق شرايط شركت‌های طراح و ناظر با مفاد شيوه‌نامه، ‌اصلاحاتی نيز در برخی مواد آن جهت تسهيل و تسريع در اجرایی شدن كامل شيوه نامه صورت گرفته است.

وی در مورد زمان دقيق ابلاغ مراتب تمديد مهلت و اصلاحات شيوه نامه افزود: مراتب پس از طی مراحل اداری، ‌حداكثر ظرف هفته آينده به ادارات كل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

قابل ذكر است شيوه‌نامه نحوه تشخيص صلاحيت اشخاص حقوقی طراح و ناظر، با هدف ساماندهی و افزايش كيفيت ارائه خدمات مهندسی، ‌ رفع مشكلات ساختاری و از جمله جلوگيری از فعاليت صوری برخی شركت‌های طراح و ناظر، در تاريخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ توسط وزير راه و شهرسازی ابلاغ شد. همچنین، طی آن تغييرات بنيادی نسبت به قبل برای شركت‌های مشمول آن پيش‌بينی شد.