شناسهٔ خبر: 94956 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق در تهران و ۱۲ استان کشور/خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در ۳ روز آینده برای نوار شرقی ایران

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق در تهران و ۱۲ استان کشور از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی ۳ روز متوالی در نوار شرقی کشور، خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز یازدهم تیرماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در استان‌های اذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، بلندی‌های استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: دریای خزر مواج می‌شود و دما در استان‌های ساحلی خزر نسبتا کاهش خواهد یافت.

وی توضیح داد: در دو روز آینده در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و بلندی‌های زاگرس مرکزی در برخی از ساعت‌ها، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده است. همچنین احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف و جوی آرام را خواهیم داشت. در سواحل شمالی کشور نیز افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی افزود: روز یکشنبه در بلندی‌های البرز، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، در بلندی‌های البرز مرکزی،بلندی‌های کرمان و شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌وبلوچستان، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه درمنطقه زابل، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است. در روز یکشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

به گفته وی،تهران در ساعت‌های عصر افزایش ابر و وزش باد را خواهد داشت.