شناسهٔ خبر: 94972 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید و رعدوبرق در تهران و ۱۲ استان کشور/نوسان‌ دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل طی هفته جاری/خیزش گردوخاک در جنوب و شرق ایران

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق طی ۵ روز آینده در تهران و ۱۲ استان کشور برای جنوب و نیمه شرقی کشور خیزش گردوخاک را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۲ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، ‌آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، سمنان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، گیلان، مازندران، گلستان، بلندی‌های البرز و تهران در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی را  دارند.

رفیعی ادامه داد: روز دوشنبه در بلندی‌های البرز مرکزی، بارش پراکنده رخ می‌دهد. از سه‌شنبه تا پایان هفته به دلیل شمالی شدن جریان‌ها در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل خزر، بارش باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، در مناطق جنوبی کشور طی ۵ روز آینده به ویژه بخش جنوبی سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان در ساعت‌های بعدازظهر، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید را دارند که از یکشنبه تا سه‌شنبه، بارش‌ها به دلیل نفوذ جریان‌های گرم و مرطوب جنوبی از نظر شدت و وسعت بیشتر است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: طی دو روز آینده در منطقه زابل و شرق خراسان‌جنوبی، پدیده غالب وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی است. همچنین، در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل، افزایش دما رخ می‌دهد. از روز سه‌شنبه تا پایان هفته نیز کاهش دما در آن مناطق پیش بینی شده است که نوسان‌های دمایی در حدود ۶ تا ۱۰ درجه است.

رفیعی ادامه داد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه، آب‌های جنوب کشور، تنگه‌هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد. دریای خزر بتدریج از سه‌شنبه تا پایان هفته مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته وی، تهران امروز آسمانی صاف دارد که در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد همراه است. حداکثر دما در تهران ۳۸ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۶ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.