شناسهٔ خبر: 95014 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‌های يزد خبر داد:

اجراي ۱۳۶ پروژه عمرانی و هوانوردی در برنامه کوتاه مدت فرودگاه يزد/ کاهش چشمگير تاخيرهای پروازی فرودگاه/ در برنامه ساخت قرار داشتن ترمینال بین‌المللی فرودگاه یزد براساس طرح جامع

فرودگاه یزد مديرکل فرودگاه‌های يزد از اجرای موفق برنامه کوتاه مدت فرودگاه يزد درفاصله سال‌های ۹۵ تا پايان ۹۹ با اجرای ۱۳۶ پروژه عمرانی و هوانوردی خبر داد.

عباس محمدی، مدیرکل فرودگاه های یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: سال ۹۹ نقطه پایانی بر مجموعه زحمات کارکنان یزد بود که با پایان یافتن برنامه کوتاه مدتی که سال ۹۵ تدوین شده بود و درک درست از شرایط کشور به صورت جهادی ۱۳۶ پروژه هوانوردی و فرودگاهی به بهره‌برداری رسید و کاستی‌های موجود در  فرودگاه یزد با پشتیبانی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و اداره های کل ستادی برطرف شد.

مدیرکل فرودگاه‌های یزد افزود: در حوزه عمرانی پروژه‌های افتخارآمیزی از جمله تونل آدم رو و کانال‌های وابسته را عملیاتی و نیز ترمینال فرودگاه را بهسازی و ترمینال سابق را به ترمینال پروازهای خارجی تبدیل کردیم و به زودی بر اساس طرح جامع برای ساخت ترمینال بین‌المللی فرودگاه یزد اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: فرودگاه یزد نخستین فرودگاهی است که توانست گواهینامه دریافت کند و برای تسریع در پروژه های این فرودگاه در شرایط کرونا کارکنان و مسوولان همت بسیاری از خود نشان دادند.

محمدی افزود: پیش از اجرای برنامه کوتاه مدت در فرودگاه یزد تعداد تاخیرهای پروازی زیاد بود که خوشبختانه اکنون به کمتر از ۳۰ دقیقه رسیده، روزانه ۲۶ پرواز رفت و برگشت داریم و هفت شرکت هواپیمایی در فرودگاه فعال است.

وی همچنین گفت: امسال برای اجرای پروژه turn pad با توجه به رفت و آمد هواپیماهای سنگین در باند و نیز برای توسعه ساختمان اداری و احداث ساختمان سپاه حفاظت برنامه ریزی شده و پیگیر افزایش پروازهای خارجی و نیز اصلاح چارت اداری فرودگاه هستیم.