شناسهٔ خبر: 95028 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر/خیزش گردوخاک در شرق ایران/تنگه‌هرمز و دریای‌عمان مواج و متلاطم است

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آینده از تداوم خیزش گردوخاک در شرق کشور و افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۳ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان، برای بعدازظهرها، رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که پیش‌بینی شده تا شدت ناپایداری‌ها برای فردا در مناطق عنوان شده، بیشتر شود.

گودرزی ادامه داد: در شمال کشور در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل برای امروز و فردا افزایش نسبی دما مورد انتظار است. همچنین از سه‌شنبه تا پنجشنبه با شمالی شدن جریان های هوا، کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد. از سه‌شنبه تا پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد.

وی افزود: امروز در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش بادهای شدید گاهی توام با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی از امروز تا سه‌شنبه شرق تنگه‌هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی افزود: تهران امروز صاف ‌و آفتابی است که در ساعت‌های عصر، وزش باد خواهد داشت. بیشینه دمای امروز پایتخت نیز به ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.