شناسهٔ خبر: 95045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان خبر داد؛

آغاز ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران مسکن خوزستان، به زودی

پناهی فر معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با تاکید بر لزوم ترغیب و حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه مسکن گفت: تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی برای سرمایه‌گذارانی که قصد ساخت یا خرید مسکن در این استان را دارند، به زودی ارائه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، محمد حسین پناهی‌فر اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان به تبع سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و سیاست‌های کلان کشوری، محورهایی در راستای افزایش تولید و کاهش قیمت مسکن دنبال می‌کند.

وی افزود: در بحث موانع تولید مسکن در خوزستان تصمیم گرفته شده است که نسبت به رفع این موانع اقدام شود. سرمایه‌های عظیمی در مسکن مهر شهرهای خوزستان هزینه شده است که باید از ضایع شدن این سرمایه‌ها جلوگیری شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پیشرفت خدمات زیربنایی و آماده‌سازی مسکن مهر در خوزستان در ۱۰ سال گذشته حدود ۶۰ درصد بوده که این عدد در یک سال منتهی به امسال به حدود ۷۰ درصد رسیده است و با توجه به تامین اعتبار انجام‌شده، برنامه داریم که در پایان سال این پیشرفت فیزیکی به ۹۰ درصد برسد.

پناهی‌فر افزود: در راستای سیاست‌های در پیش گرفته شده برای افزایش تولید مسکن، در سال گذشته حدود ۵ هزار واحد مسکونی در استان خوزستان افتتاح و به متقاضیان تحویل داده شد و در برنامه داریم که در پایان امسال نیز ۲ هزار واحد مسکونی دیگر به متقاضیان تحویل دهیم.

وی با تاکید بر لزوم ترغیب و حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه مسکن گفت: سرمایه‌گذاران باید در خوزستان تولید مسکن داشته باشند تا شاهد افزایش عرضه و به تبع آن کاهش حباب قیمت مسکن در استان خوزستان باشیم. در این راستا تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی برای سرمایه‌گذارانی که قصد ساخت یا خرید مسکن در استان خوزستان دارند، به زودی ارائه خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به حمایت از افراد فاقد مسکن تصریح کرد: در این راستا از سال گذشته طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است. در این طرح برای کاهش قیمت ساخت مسکن، زمین واحدها به شکل اجاره‌داری ۹۹ ساله به متقاضیان اختصاص داده می‌شود. به افراد متقاضی تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی نیز ارائه خواهد شد.