شناسهٔ خبر: 95047 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:‌

افزایش تعداد سیستم‌های هوشمند نظارت تصویری در جاده‌های کشور بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹

علی اکبر آشوری نظارت مستقیم و مستمر بر وضعیت جاده‌ها جهت کنترل ترافیک و اطلاع رسانی به موقع وضعیت راه‌ها به کاربران جاده‌ای در جهت افزایش ایمنی سفر از اهداف هوشمندسازی جاده‌های کشور بوده است که بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های این سازمان گفت: با توجه به توانمندی مطلوب مرکز مدیریت راه‌های این سازمان در حوزه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) در سطح جاده‌های کشور شامل دوربین‌های نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای، تابلوهای پیام متغیر خبری (VMS) و دستگاه‌های تردد شمار برخط تعداد این دستگاه‌ها در سطح جاده‌های کشور افزایش یافته به طوری که از سال ۹۲ تا سال ۹۹ مجموع سامانه‌های حمل ونقل هوشمند جاده‌ای از ۲۳۵۶ دستگاه به ۵۲۳۳ دستگاه افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد دوربین‌های نظارت تصویری از ۵۸۴ دستگاه به ۸۵۸ دستگاه، دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور از ۳۸۲ دستگاه به ۱۶۹۴ دستگاه، تابلوهای پیام متغیر خبری ( VMS)از ۱۹۳ دستگاه به ۲۱۲ دستگاه و تعداد دستگاه‌های تردد شمار برخط از ۱۱۹۷ دستگاه به ۲۴۶۹ دستگاه افزایش یافته است.

به گفته آشوری تعداد تابلوهای پیام متغیر خبری (VMS) در سطح کشور در سال ۹۲ به تعداد ۱۹۳ دستگاه بوده و در سال ۹۳ به ۱۹۵ دستگاه افزایش یافته است و این در حالی است که از سال ۹۳ تا پایان سال ۹۵ تعداد این تابلوها به تعداد ۱۹۵ دستگاه باقیمانده و افزایشی در تعداد این تابلوها مشاهده نمی‌گردد.

وی اظهار داشت: همچنین در سال ۹۶ تعداد این دستگاه‌ها در سطح کشور به ۲۰۳ دستگاه افزایش یافت و از پایان سال ۹۸ تا پایان سال ۹۹ به تعداد ۲۱۲ دستگاه افزایش داشته است .

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها خاطرنشان کرد: تعداد دوربین‌های نظارت تصویری نیز در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۹ در کشور افزایش یافته به طوری که در سال ۹۲ از ۵۸۴ دستگاه به ۶۶۹ دستگاه رسیده و از پایان سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹ به رشد صعودی خود ادامه داده و به رقم ۸۵۸ دستگاه رسیده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی گفت: در بحث دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح کشور نیز از سال ۹۲ تا سال ۹۹ تعداد این دوربین‌ها افزایش داشته و از ۳۸۲ دستگاه در سال ۹۲ به ۱۶۹۴ دستگاه در سال ۹۹ رسیده است، همچنین در خصوص تعداد دستگاه‌های تردد شمار برخط در سطح کشور نیز از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۹ رقم افزایشی از ۱۱۹۷ به ۲۴۶۹ دستگاه در تعداد این دستگاه‌ها مشاهده می‌‌شود.