شناسهٔ خبر: 95076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر به استان اصفهان انجام گرفت؛

بازدید معاون وزیر راه و شهر سازی از اقدامات و پروژه‌های بازآفرینی شهرستان شهرضا

دکتر عبوری اصفهان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بمنظور بازدید از محلات هدف بازآفرینی و پروژه های در حال انجام شهرضا به اصفهان سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بعدازظهر دیروز یکشنبه (۱۳ تیرماه ۱۴۰۰) وارد اصفهان شد و به سمت شهرستان شهرضا عزیمت کرد و مورد استقبال علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولان این شهرستان قرار گرفت.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بدو ورود با حضور در آستان مقدس امامزاده شاهرضا (ع) شهرستان شهرضا و گلزار شهدا به مقام شامخ شهید محمدابراهیم همت و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کرد.  

وی در ادامه این سفر یک روزه از محلات حاشیه‌نشین، بافت فرسوده و تاریخی شهرضا منجمله اسلام‌آباد، قشقایی (ترک‌آباد)، خیابان‌های شهید کشوری و امام علی (ع) و پروژه‌های بازآفرینی این شهرستان بازدید کرد.  

عبوری در بخش پایانی سفر خود در جلسه ستاد بازآفرینی شهرضا که در فرمانداری این شهرستان  تشکیل شد شرکت کرد و در این نشست دستورات لازم جهت بهبود وضعیت محلات هدف بازآفرینی و تسریع پروژه‌های در حال انجام را صادر کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه مدرسه محله چاوشی، بازار تاریخی شهرضا و همچنین احداث یک مجموعه فرهنگی-ورزشی اشاره کرد.  

وی بیان داشت: فلسفه وجودی ستادهای بازآفرینی شهری این بوده است که از ظرفیت همه دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی برای توسعه شهر استفاده شود به همین منظور شهردار هر شهر به عنوان دبیر ستاد و فرمانداران شهرستان به عنوان رئیس ستاد هستند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اذعان داشت: هر چقدر تعداد جلسات این ستاد بیشتر و مصوبات کاربردی و عملیاتی‌تری خروجی آن باشد مسلماً خدمات‌دهی بهتری به آن شهر می‌شود.  

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد همدلی، همبستگی و پیگیری بیشتری در مدیریت شهری نیاز است. تصریح کرد: گاهاً ممکن است این شبهه پیش آید که وظیفه‌ای مختص ارگان خاصی است اما نباید فراموش شود که همه ما موظف هستیم که برای خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنیم و حتی در بعضی از موارد از یکدیگر سبقت بگیریم.  

عبوری گفت: در محلاتی که  مورد بازدید قرار گرفت خدا را شکر کیفیت ساخت و سازها مناسب بود اما متاسفانه مردم از کمبود خدمات رنج می‌برند.  

وی اظهار کرد: وقتی منطقه‌ای شکل می‌گیرد، دارای آب، برق و گاز می‌شود و جمعیتی نیز در آنجا ساکن خواهد شد که ما باید بتوانیم نیازهای اولیه شامل (آسفالت معابر، ایجاد مدرسه، فضای سبز، کتابخانه، خانه فرهنگ، زمین ورزشی و...) را برطرف کنیم.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در جریان وضعیت مالی شهرستان، کمبود اعتبارات و وضعیت تخصیص‌ها هستیم اما باید همت کرده و حداقل‌ها را رفع کنیم.  

وی تاکید کرد: مدیران در جذب اعتبارات اهتمام ورزند، اگر پولی که دولت به سختی در این شرایط تامین کرده است را مدیری نتواند جذب کند هیچ بهانه‌ای در آن رابطه پذیرفتنی نیست.  

در حاشیه این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح اقدامات در حوزه بازآفرینی شهری این شهرستان با بیان اینکه در سه سال اخیر جمعاً ۵.۵ میلیارد تومان از سهمیه پروژه‌های استان به این شهر اختصاص پیدا کرده است، اذعان داشت: مشارکت در احیا و نوسازی بازار، آسفالت، احداث مجتمع ورزشی آموزشی چاوشی، تامین قیر، روشنایی و آسفالت محلات قشقایی، طالقانی و خمین‌آباد تنها بخشی از اقدامات انجام شده در این شهرستان بوده است.