شناسهٔ خبر: 95089 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

تهران گرم‌تر می‌شود/آب‌های جنوب و شمال کشور مواج و متلاطم است/رگبار، رعدوبرق و وزش باد در سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و کرمان

گرمای هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام گر‌م‌شدن هوا برای بیشتر مناطق کشور برای روزهای آتی تا پایان هفته آب‌های شمال و جنوب ایران را مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۴ تیر و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب که طی پنج روز آینده آسمان بیشتر مناطق کشور صاف همراه با جوی آرام است، گفت: طی سه روز آینده در جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان، به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ ‌می‌دهد که این بارش‌ها امروز شدت بیشتری خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه با توجه به شمالی شدن جریانات بر روی سواحل دریا‌ی‌خزر، کاهش نسبی دما همراه با بارش پراکنده برای استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی شده است. از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در نیمه جنوبی کشور، افزایش محسوس دما رخ می‌دهد. همچنین از چهارشنبه تا جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و جنوب‌غرب کشور، وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است.

وی از مواج و متلاطم شدن آب‌های خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمان طی دو روز آینده خبر داد و دریای‌خزر را نیز برای سه‌شنبه تا جمعه مواج پیش‌بینی کرد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز آسمان همراه با وزش باد است. فردا نیز همین شرایط جوی برای تهران تداوم دارد. حداکثر دمای پایتخت امروز به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز گرم‌تر می‌شود.

رفیعی گفت: خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۱۲ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز اهواز با ۵۰ درجه بالای صفر گزارش شده است.