شناسهٔ خبر: 95128 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ایجاد بسترهای لازم به منظور سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)/بندر چابهار در آینده به بندر تجاری قدرتمند تبدیل می‌شود

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تبدیل بنادر کشور به عنوان بنادر قدرتمند تجاری در اولویت‌ برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است بر ایجاد بسترهای لازم به منظور سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام (ره) و تبدیل آن به قطب بزرگ اقتصادی در تهران، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۴ تیر در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، ضمن قدردانی از زحمات مهندس علیزاده در به ثمر رساندن موضوع تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه با دبیرخانه مناطق آزاد، گفت: وزارت راه و شهرسازی وظایف حاکمیتی فراوانی دارد و عمران و آبادانی و تمدن‌سازی در فضای کشور را راهبری می‌کند که با این نگاه و نقشی که مناطق آزاد تجاری به عنوان دروازه شکوفایی افتصادی در رونق اقتصاد کشور دارند، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضا رسید.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه مناطق آزاد با تسهیل مقررات، تسهیل در آمد و شد، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را تقویت کرده و موانع را برای سرمایه‌گذاری برطرف کنند، افزود: صادرات محور شدن و ایجاد ارزش افزوده در مناطق آزاد، بالانس تجاری را در کشور ایجاد می‌کند. همچنین با شکوفایی اقتصاد گردشگری فرصت‌های مناسبی برای اشتغال و همچنین اقتصاد کشور فراهم می‌شود که همه این ویژگی‌ها با انتخاب آقای مومنی به عنوان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در حال دستیابی است.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) به عنوان هشتمین منطقه آزاد تجاری باید به دروازه اقتصادی نوین تبدیل بشود و ایجاد سرمایه‌گذاری ۲ میلیارددلاری از مهمترین برنامه‌هایی است که باید اجرایی و عملیاتی شود.

اسلامی ادامه داد: انتظار است منطقه آزاد اهتمام لازم را برای فراهم کردن بسترهای لازم به منظور سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام (ره) ایجاد کند و با جلب اعتماد شرکت‌های دانش‌بنیان شرایطی را فراهم کند. به این شکل بابهره‌مندی از مزایای مناطق آزاد برای آن شرکت‌ها سرمایه‌گذاری لازم در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای تبدیل شدن به قطب بزرگ اقتصادی در تهران فراهم شود.

وی بر ایجاد و حفظ یکپارچگی در مناطق مرزی و مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: بندر چابهار در آینده به بندر تجاری قدرتمند تبدیل می‌شود.

اسلامی از ارایه فراخوان سرمایه‌گذاری در بندر کوه مبارک خبر داد و تصریح کرد: ارتقای ترانزیت طبق طرح جامع حمل و نقل جزو اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.