شناسهٔ خبر: 95146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می پذیرد؛

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در پنج شهرِ استان اصفهان

برگزاری ازمون اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای ناشی از برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی، شهرهای محل برگزاری این آزمون در استان از دو شهر به پنج شهرشامل (اصفهان، شاهین‌شهر و میمه، کاشان، لنجان و نجف‌آباد) افزایش یافت. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: پیش تر قرار بود آزمون های نظام مهندسی ساختمان در اردیبهشت‌ماه سالجاری برگزار شود که به جهت ورود موج چهارم بیماری کرونا لغو شدند لذا این آزمون‌ها در روزهای  ۱۳  تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۰ بطور همزمان در سرار کشور برگزار خواهد شد.  

وی گفت: در این دوره از آزمون‌ها علاوه بر آزمون‌های ورود به حرفه و چهار صلاحیت تخصصی جدید شامل “اجرای تاسیسات برقی”، اجرای تاسیسات مکانیکی”، “ارزیابی و اجرای بهسازی لرزه ای” و “طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان”، آزمون های کارشناسی رسمی ماده ۲۷ نیز برگزار می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این دوره از آزمون‌های نظام مهندسی با محدودیت‌های بیشتری مواجه هستیم عنوان کرد: از یک طرف افزایش تعداد داوطلبان آزمون ورود به حرفه و از طرف دیگر برگزاری آزمون کارشناسی ماده ۲۷ و چهار صلاحیت تخصصی جدید که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود موجب شده است تا تعداد مجموع داوطلبان این دوره نسبت به دوره‌های پیشین به میزان قابل توجهی افزایش یابد.  

وی گفت: به منظور کاهش سفرهای ناشی از برگزاری آزمون، علاوه بر شهرهایی که پیش از این به عنوان مراکز آزمون اعلام شده بود شهرهای دیگری نیز به فهرست آنها اضافه شد که در استان شهرهای محل برگزاری آزمون از دو شهر به پنج شهرشامل (اصفهان، شاهین‌شهر و میمه، کاشان، لنجان و نجف‌آباد) افزایش یافت.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه در سال گذشته درصد قبولی این آزمون در استان اصفهان ۷.۳۳ درصد بوده است اذعان داشت: تعداد دارندگان پروانه اشتغال به کار مهندسی تاکنون ۱۷ هزار و ۶۳۴ نفر است.  

گفتنی است: با توجه به ثبت نام صورت گرفته تعداد  سه هزار و ۵۸۱ نفر از داوطلبان این آزمون را بانوان و ۱۲ هزار و ۳۰۱ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.