شناسهٔ خبر: 95190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور پیگیری طرح های راه و شهرسازی انجام شد؛

سفر مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به شهرستان فاروج

روند اجرای طرح ها و پروژه های راه و شهرسازی در شهرستان فاروج راه و شهرسازی خراسان شمالی 1 روند اجرای پروژه های راه و شهرسازی در فاروج با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، فرماندار فاروج، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، شهردار و شورای شهر و تنی چند از مسئولان این شهرستان امروز سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، در ادامه سفرهای یکروزه قاسم قاسمی، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به شهرستان های تابعه، وی به همراه معاونان این اداره کل به شهرستان فاروج عزیمت و از نزدیک روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها را مورد بررسی قرار داد.
در حاشیه این سفر و طی جلسه ای با حضور فرماندار و تنی چند از مسئولان شهرستان فاروج انجام شد طرح ها و پروژه های راه و شهرسازی در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و برای تسریع در روند اجرای آنها و رفع موانع تدابیری اتخاذ شد.
قاسمی در این جلسه گفت: در شهرستان فاروج شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم و با توجه به اینکه نظام مهندسی یکی از ارگان های مهم وزارت راه و شهرسازی است می بایست طراحی سازه و نظارت بر این پروژه ها به درستی انجام شود و دفاتر طراحی کارشان را به خوبی انچام دهند تا شاهد این تخلفات در شهرستان نباشیم.
وی به بحث راه های روستایی اشاره کرد و افزود: از مهر ماه ۱۳۹۹ انتقال راه های روستایی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان ها آغاز شده است که استان خراسان شمالی نیز طی جلسات فشرده ای که در مرکز استان برگزار کردیم مقرر شد به زودی کلیه راه های روستایی در اختیار اداره کل مذکور قرار گیرد تا کارهای پیمانکاران در اسرع وقت صورت گیرد.
قاسمی در بخش دیگری از صحبتهای خود به استحکام بنای ساختمان های فاقد پروانه، اخذ اسناد عرصه و اعیان منازل مسکن مهر شهرستان فاروج و همچنین سهم ۱۰ درصد شهرداری از مسکن مهر پرداخت و در راستای کمک به شهرداری فاروج تصمیماتی نیز اخذ گردید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان  نیز طی بازدید میدانی که به همراه فرماندار، شهردار و شورای شهر از بازنگری طرح جامع فاروج انجام داد خطاب به مشاور طرح گفت: در بازنگری طرح جامع این شهرستان پیشنهادات و نظرات شهرداری و شورای اسلامی فاروج نیز در بازنگری طرح اعمال گردد.
وی به برنامه ریزی و تلاش مضاعف برای سرعت بخشیدن در روند اجرایی پروژه ها تأکید کرد و اذعان داشت: همت و غیرت به همراه تلاش و کوشش تمامی دست اندرکاران برای اتمام پروژه ها ستودنی است.
گفتنی است مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به همراه فرماندار، شهردار، شورای شهر و معاونین خود از میدان ورودی شهرستان فاروج از سمت بجنورد، سایت مسکن مهر فاروج و اراضی برای الحاق به طرح بازنگری جامع شهرستان فاروج بازدید کرد.