شناسهٔ خبر: 95260 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت

اضافه شدن ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور/ بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار- زاهدان در ماه‌های آتی/ استفاده از ترمز ملی در واگن‌های تولید داخل/ آغاز ریل گذاری خط آهن اصفهان-شهرکرد از سال آینده

افتتاح خط تولید جدید واگن سازی شرکت ایریکو با حضور وزیر راه و شهرسازی از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به اضافه شدن ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور، بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار- زاهدان در ماه‌های آتی، استفاده از ترمز ملی در واگن‌های تولید داخل و آغاز ریل گذاری خط آهن اصفهان-شهرکرد از سال آینده اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

تفاهم‌نامه برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران- گرمسار امضا شد 

تفاهم‌نامه طرح، ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران- گرمسار با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و بخش خصوصی رسید.‌

۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور وارد شد

در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، ۱۶۹ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه ریلی کشور وارد شد.

بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار- زاهدان در ماه‌های آتی

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال ۱۴۰۰، هدف‌گذاری دولت را جابه‌جایی ۱۰۰ میلیون تن بار در سال عنوان کرد.

استفاده از ترمز ملی در واگن‌های تولید داخل

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه و گسترش شبکه حمل و نقل ریلی را با تکیه بر توان داخل در همراهی نظام بانکی و سیستم تامین مالی، قابل تحقق دانست.

تسریع و تسهیل در تردد حومه و تهران با راه‌اندازی قطار برقی حومه‌ای

وزیر راه و شهرسازی با اعلام ضرورت راه‌اندازی قطار حومه‌ای جهت تسهیل و تسریع در ترددها از نهایی شدن قرارداد برقی کردن قطار تهران- مشهد به زودی خبر داد و بر رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص ودیعه مسکن و اجاره و عدم نقل و انتقال مستاجران تاکید کرد.

 آغاز ریل گذاری خط آهن اصفهان-شهرکرد از سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تصویب اعتبار۸۲۰ میلیارد تومانی استان برای راه سازی در سال جاری خبر داد.

تاکید بر تکمیل مطالعات جانمایی پایانه ریلی شلمچه

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام برگزاری نشست شورا از بررسی دو طرح پایانه ریلی شلمچه و پایانه مرزی میلک در شورا خبر داد.