شناسهٔ خبر: 95288 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور/ دریای خزر و شرق دریای عمان مواج است

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در برخی نقاط کشور طی امروز و روزهای آتی خبر داد و برای نوار شرقی کشور و برخی استان‌ها مانند تهران، سمنان و سیستان و بلوچستان باد و گردوخاک را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۹ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی گفت: طی پنج روز آینده آسمان اکثر نقاط کشور صاف و آفتابی است. اما در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در روزهای یکشنبه و دوشنبه سواحل خزر و ارتفاعات البرز و خراسان شمالی شاهد بارش پراکنده خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان و همینطور ارتفاعات جنوبی کرمان بارش به شکل پراکنده و همراه با رعد و برق رخ می‌دهد. همچنین وزش باد شدید پدیده قالب در شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است.

وی افزود: امروز برای استان‌های تهران، سمنان، البرز و شمال استان اصفهان، مرکزی و غرب خوزستان باد و گرد و خاک رخ می‌دهد. همچنین امروز آب‌های دریای خزر و تا یکشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

رفیعی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است. حداکثر دمای تهران ۳۷ درجه سانتی گراد و حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر خواهد بود.

وی ادامه داد: دیروز خنک ترین مرکز استان اردبیل با ۸ درجه و شهرکرد و زنجان با ۱۴ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد بوده است. گرم ترین مرکز استان نیز  اهواز با دمای ۵۱ و بعد از آن یزد با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.