شناسهٔ خبر: 95308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل جاده ای استان:

نگاه به شبکه حمل و نقل نباید تنها در مبدا و مقصد خلاصه شود

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: متأسفانه برخی از مدیران تنها دغدغه مبدا و مقصد حوزه بار و مسافر را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، محمد سرگزی در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های صنفی با محوریت ایمنی حمل و نقل با بیان اینکه نباید نگاه به شرکت‌های حمل و نقل تنها در مبدا و مقصد خلاصه شود، اظهار داشت: برخی از مدیران فکر می‌کنند تنها باید با برنامه نوشته و تعرفه گرفته شده پیش رفت و متاسفانه دغدغه دیگری از مبدا و مقصد ندارند.

وی با تأکید بر اینکه ایمنی ناوگان ما باید نمره ۲۰ باشد، افزود: جرائم حمل و نقلی جزو جرائمی است که اگر شاکی گذشت کند متولی امر گذشت نمی‌کند و مدیران فنی نسبت به این موضوع باید حساسیت زیادی داشته باشند و دولت نیزشرایط را برای نوسازی ناوگان فراهم کند.

سرگزی اضافه کرد: شرکت‌های حمل و نقل بار و یا مسافر باید مسئولیت بار و مسافر را از مبدا تا مقصد به عهده داشته باشند و نکته حائز اهمیت موضوع ایمنی بوده که در شرکت‌های مسافری وظیفه کنترل و ایمنی سفر برعهده مدیران فنی است.

وی با تأکید برآموزش رانندگان، مدیران فنی و شرکت‌ها خاطرنشان کرد: توجه به بازدید‌های فنی ناوگان و نظارت مدیران بر آن‌ها بسیار مهم است و تعیین شرح وظایف، کنترل ناوگان مطابق چک‌لیست و نظارت بر سلامت آن‌ها قبل از انجام سفر از مواردی به شمار می‌رود که مدیران فنی باید با جدیت آن‌ها را نظارت کنند.

معاون حمل و نقل استان اضافه کرد: عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر استان با هدف نظارت بر وضعیت فنی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای همواره در حال رصد است.

این مسئول یادآور شد: به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش میزان تلفات، نظارت ویژه‌بر وظایف مدیران فنی شرکت‌ها و رفتار رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، تشدید کنترل و نظارت و برنامه گشت مشترک در استان در حال انجام است.