شناسهٔ خبر: 95373 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تخصیص ۲ میلیارد ریال قیر برای پروژه های بازآفرینی شهر فاروج

تخصیص 2 میلیارد ریال قیر برای پروژه های بازآفرینی شهر فاروج راه و شهرسازی خراسان شمالی 1 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تخصیص ۲ میلیارد ریال قیر برای حل مشکلات مربوط به ده درصد سهم شهرداری از پروژه های مسکونی راه و شهرسازی برای پروژه های بازآفرینی شهر فاروج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، به منظور بررسی مسائل و مشکلات فراروی توسعه پایدار شهرستان فاروج، جلسه مشترک مدیر کل راه و شهرسازی استان با نماینده مردم فاروج در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

قاسم قاسمی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: این ۲ میلیارد ریال قیر برای بهسازی محله بافت فرسوده شهر فاروج هزینیه خواهد شد و شهرداری این شهر می بایست برای اجرای آسفالت این محلات ظرف مدت ۳ ماه اقدام نماید.

وی به بحث انتقال راه های روستایی اشاره کرد و افزود: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی راه های روستایی از مهر ماه سال ۱۳۹۸ از اداره کل راه و شهرسازی منفک و به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای پیوسته است و اعتبارات این محورها نیز در همان زمان انتقال داده شده است، ولیکن در استان مدیریت کلان آن بر عهده رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی در استان می باشد که در این راستا با پیگیری های مسئولین ارشد استان، ۱۵۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای راه های روستایی استان در نظر گرفته شده است.

لازم به یادآوری است مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به همراه معاونین خود، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در سفر یک روزه به شهرستان فاروج با فرماندار، شهردار و شورای شهر این شهرستان به منظور پیگیری طرح های راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد و همچنین از میدان ورودی سمت بجنورد، سایت مسکن مهر و اراضی برای الحاق به طرح بازنگری جامع این شهر بازدید کرد.