شناسهٔ خبر: 95411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی: 

 ناظران فنی شرکت های حمل و نقل در خط مقدم پیشگیری از سوانح جاده ای وسائط نقلیه

بهزاد برقی.jpg معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در دوره آموزشی مدیران فنی شرکتهای مسافری استان گفت: ناظران فنی شرکتهای حمل و نقل مسافری در خط مقدم پیشگیری از سوانح جاده ای وسائط نقلیه مسافری قرار دارند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، دوره آموزشی مدیران فنی شرکتهای مسافری استان آذربایجان غربی با حضور معاون فنی و روستایی و رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نماینده پلیس راه و مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل مسافری استان در محل سالن آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد.

بهزاد برقی معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به وظایف مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل مسافری بر کنترل و نظارت دقیق وسائط نقلیه مسافری و صدور تایید سلامت فنی خودرو بر لزوم کنترل های دقیق قبل از حرکت اتوبوس ها همچون کنترل لاستیک ها ، ترمز ، چراغ ها و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

وی از مدیران فنی خواست بررسی موجودی و سلامت وسایل ایمنی در اتوبوسها را مورد نظارت دقیق قرار بدهند و یادآور شد: وجود و سالم بودن کمربند ایمنی و کپسول آتش نشانی اهمیت ویژه ای دارد چرا که یکی از دلایل عمده افزایش تلفات و بروز خسارت در سوانح جاده ای اتوبوس های مسافری عدم توجه و دقت به این موارد است.

این مقام مسئول مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل مسافری را سربازان خط مقدم پیشگیری از حوادث تلخ جاده ای وسائط نقلیه مسافری بر شمرد و اظهار داشت: احساس مسئولیت و وجدان کاری شما میتواند از بروز خیلی از حوادث جاده ای جلوگیری کند.