شناسهٔ خبر: 9542 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر هیئت ۶۰ نفره فرانسوی به ایران/ افزایش مناسبات اقتصادی ایران و اروپا

رمضانعلی سبحانی‌فر سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: قائم مقام صدر اعظم آلمان به همراه یک هیئت اقتصادی و یک هیئت بلندپایه ۶۰ نفره اروپایی از فرانسه به ایران برای مناسبات اقتصادی سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه توافق هسته‌ای فصل جدیدی برای ملت ایران در حوزه روابط اقتصادی و سیاسی با سایر کشورها باز می‌کند، به فارس گفت: توافق هسته‌ای پیروزی اراده ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها بود.

وی با بیان اینکه در مسئله توافق هسته‌ای به یک پیروزی مهم دست پیدا کرده‌ایم، تصریح کرد: این پیروزی از آن جهت دارای اهمیت است که کشورهای جهان و خاصه کشورهای ۱+۵ و عضو شورای امنیت، ایران اسلامی را به عنوان یک کشور قدرتمند در حوزه دیپلماسی و هسته‌ای بپذیرند و نتوانند اراده سیاسی خود را بر ما تحمیل کنند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه این توافق حاصل تلاش و مجاهدت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود، خاطرنشان کرد: همه کشورهای دنیا چشم به این توافق داشتند و در انتظار نتیجه آن بودند که با به نتیجه رسیدن این موضوع ما در آینده نزدیک شاهد یک تحول بزرگ در حوزه اقتصادی، سیاسی و فناوری و ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی و امنیتی در منطقه هستیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع توافق هسته‌ای روی بحران‌های منطقه نیز تاثیر می‌گذارد، ادامه داد: با این توافق قطعا بحران‌های منطقه هم مهار می‌شود و ثبات امنیتی به منطقه باز خواهد گشت و بساط گروهک‌های تروریستی مانند داعش جمع می‌شود.

وی با اشاره به رعایت خطوط قرمز ملت ایران و به نتیجه رسیدن اهداف جمهوری اسلامی ایران در توافق هسته‌ای یادآور شد: امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت هسته‌ای در جهان شناخته شده که توانایی ساخت محصول هسته‌ای را نیز دارد و می‌تواند این محصول در چرخه فناوری مورد بهره‌برداری قرار دهد و حتی آن را به سایر کشورهای جهان صادر کند.

سبحانی فر با بیان اینکه موضوع توافق هسته‌ای تاثیر مهمی بر روی مسائل اقتصادی بین‌المللی دارد، گفت: امروز سرمایه‌گذاران کشورهای اروپایی، آسیایی و دیگر کشورها همه در انتظار حصول توافق بودند که با این نتیجه رفت و آمد این سرمایه‌گذاران به کشور آغاز می‌شود که بر رشد  و توسعه اقتصاد ایران اثر مستقیم دارد و دولت باید از این فرصت مهم و طلایی بهره‌برداری کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیئت‌های اروپایی در دوران پس از توافق به کشور افزود: ما در هفته‌های آتی شاهد سفر قائم مقام صدر اعظم آلمان به همراه یک هیئت اقتصادی و سفر یک هیئت بلند پایه ۶۰ نفره اروپایی از فرانسه به ایران خواهیم بود که قطعا در افزایش سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران با اروپا اثر می‌گذارد.

نظر شما