شناسهٔ خبر: 95426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت؛

نظارت دقیق برعملکرد مراكز معاينه فنی سنگين استان کرمانشاه

کرمانشاه - مراکز معاینه فنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: به منظور دستیابی به ارتقای ایمنی در تردد جاده ای و کاهش تصادفات، معاینه فنی خودروها نظارت های میدانی و سیستمی بر روی ناوگان انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، ‌فریبرزکرمی گفت: استان کرمانشاه دارای ۶ مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین می باشد که در مراکز معاینه فنی خودروها نظارت های میدانی و سیستمی در جهت دستیابی به ارتقای ایمنی در تردد جاده ای و کاهش تصادفات انجام می شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۰ مورد بازدید از مدیران فنی شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر انجام و ۱۲ مورد بازدید و بازرسی از مراکز معاینه فنی انجام شده است.

کرمی افزود: در ۳ماه اول امسال ۱۲هزار ۹۹۱خودرو ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان کرمانشاه مراجعه کرده اند که تنها برای خودروهايی كه فاقد هرگونه نقص فني هستند برگه معاينه فنی صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: رانندگان خودروهای سنگین باری و مسافری علاوه بر کنترل مستمر خودروی خود، چند روز مانده به اتمام اعتبار معاینه فنی نسبت به کنترل موارد ایمنی و فنی مانند كيفيت آج لاستيك ها، وضعیت چرخ ها، شيشه ها و آينه ها، چراغ ها، كمربند ايمني، اعتبار شارژ كپسول اطفاء حریق، جعبه كمك هاي اوليه، وضعیت باك ها، درب ها، سیستم ترمز خودرو، وضعیت اگزوز و میزان آلایندگی، وضعیت جلوبندي و فرمان، كيلومتر شمار و سایر موارد فنی اقدام کنند تا در مراکز معاینه فنی سنگین موفق به دریافت برگه معاینه شوند.