شناسهٔ خبر: 95436 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آب‌های دریای‌خزر، خلیج‌فارس و دریای‌عمان در ۵ روز آینده مواج و متلاطم است/هشدار نسبت به طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه در جنوب کشور

سيلاب، طغيان رودخانه و تخريب پل در محور كرج - چالوس و محورهاي روستائي شهرستان طالقان / عكس: اداره‌كل راه و شهر سازي استان البرز کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در بلندی‌های تهران، البرز، سمنان و استان‌های ساحلی خزر، نسبت به طغیان رودخانه‌ها و برخورد صاعقه در جنوب کشور، هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی فارس، مناطقی از استان‌های کرمان و هرمزگان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد. روزهای پنجشنبه و جمعه، مناطقی از استان‌های یزد و شرق اصفهان این شرایط را خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: در سه روز آینده استان‌های ساحلی خزر، بخش‌هایی از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های شرق و غربی، زنجان، خراسان‌شمالی و بلندی‌های استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان، بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را دارند. برای روز پنجشبنه و جمعه مناطقی از خراسان‌رضوی، و جمعه استان سمنان، شرایط اعلام‌شده را دارند.

وی افزود: امروز در مناطقی از استان‌های قزوین، قم و مرکزی، جنوب تهران و سمنان، روزهای پنجشنبه و جمعه در خوزستان و طی پنج روز آینده در منطقه زابل، در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید و گردوخاک رخ دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های دریای‌خزر، خلیج‌فارس و دریای‌عمان در پنج روز آینده مواج و متلاطم می‌شود.

رفیعی توضیح داد: بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور همراه با رشد ابرهای همرفتی است و به همین دلیل نیز جاری‌شدن رواناب و طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، وجود دارد. بنابراین هموطنان باید از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و دامداران از دام‌های خود را در این شرایط جوی، محافظت کنند.

وی گفت: خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با دمای حداقل ۱۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای حداکثر ۵۰ درجه بالای صفر ثبت شد.

رفیعی افزود: تهران در بعداز ظهر وزش باد را خواهد داشت و دمای تهران فردا یک درجه کاهش خواهد داشت.