شناسهٔ خبر: 95443 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماه نخست سال 1400 اتفاق افتاد:

جا به جایی بیش از ۴۸۲هزار مسافر با ناوگان مسافربری جاده‌ای استان قزوین

مسافربری جاده ای رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حل و نقل جاده ای استان قزوین از جابجایی ۴۸۲هزار و ۶۸۰مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافر این استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان حمل مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حل و نقل جاده ای استان قزوین از جابجایی ۴۸۲هزار و ۶۸۰مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافر این استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان حمل مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷درصد رشد داشته است.

رضا پردل افزود: جابجایی این تعداد مسافر با ۵۵هزار و ۵۱۶ سفر محقق شده که رشد ۲۹ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۹هزار و ۵۶۰  مسافر در قالب ۴۲هزار و ۹۸۹ سفر  از استان قزوین به استان‌های دیگر کشور جابجا شده اند.

پردل در ادامه با اشاره به استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت مسافران گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمام شرکت های مسافربری از آذرماه سال گذشته ملزم شده‌اند پیش از فروش بلیت وضعیت سلامت متقاضیان سفر با ناوگان مسافربری را استعلام و از فروش بلیت به افراد مبتلا به ویروس خودداری کنند.

به گفته وی از زمان راه اندازی سامانه استعلام الکترونیکی سلامت در آذرماه سال ۹۹ تاکنون از فروش بلیت به  ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان جلوگیری شده است.

رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در حال حاضر ناوگان مسافربری جاده‌ای این استان دارای ۱۷۸دستگاه اتوبوس، ۵۶۴دستگاه مینی‌بوس و ۶۶۸دستگاه سواری کرایه برای جابجایی مسافران برون شهری به مناطق مختلف کشور است.