شناسهٔ خبر: 95485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

آغاز بهره برداری از ۳۵ کیلومتر پروژه بزرگراهی در چهارمحال و بختیاری

افتتاح پروژه های راه چهارمحال.jpg ۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با دستور رییس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، ۳۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با دستور رییس جمهور و به صورت ویدئوکنفرانس در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

این ۳۵ کیلومتر شامل سه پروژه کنارگذر شمالی شهرکرد به طول هفت کیلومتر، باقی مانده باند دوم محور شهرکرد ـ بروجن به طول ۱۲ کیلومتر و قسمتی از  باند دوم محور بروجن ـ لردگان به طول ۱۶ کیلومتر، جمعا به ارزش ۴ هزار و ۶۰ میلیارد ریال است.

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان در حاشیه آئین بهره برداری از پروژه های بزرگراهی، با اشاره به سه پروژه حیاتی این استان، گفت: پروژه کنارگذر شمالی شهرکرد که بخشی از آن در سال های قبل انجام شده بود؛ هفت کیلومتر پایانی آن از سال ۱۳۹۸ کلید خورد و با اعتباری به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

 مقصودی همچنین به افتتاح دو پروژه محور شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان به ارزش ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: امروز خوشبختانه مطالبه به حق مردم استان و شهرستان بروجن به ثمر نشست و باند دوم بخش پایانی محور شهرکرد ـ بروجن به طول ۱۲ کیلومتر به بهره برداری رسید، ۱۶ کیلومتر از محور بروجن ـ لردگان نیز در  محدوده سه راهی امام قیس تا گردنه گوشنگلی که بخاطر ترافیک بالای محور در پایان سال گذشته زیر بار ترافیک رفته بود؛ همزمان با سایر پروژه ها، امروز به طور رسمی افتتاح شد.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه و ۶۰ کیلومتر راه اصلی در دست احداث داریم؛ که در تلاش هستیم؛ در کمترین زمان ممکن آماده و به بهره برداری برسند.

گفتنی است؛ با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ۳۲۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در ۱۷ استان کشور، از جمله چهارمحال و بختیاری، از طریق ویدئوکنفرانس،  مورد بهره برداری قرار گرفت.