شناسهٔ خبر: 9550 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد:

حمایت وزارت راه‌وشهرسازی از تحقیق و تفحص بر عملکرد ۱۰ ساله نظام مهندسی استان‌ها/ ساماندهی وضعیت نظام مهندسی استان‌ها پیش از انتخابات

حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان‌ها از حمایت وزارت راه و شهرسازی از برنامه تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی بر عملکرد ۱۰ ساله سازمان‌های نظام مهندسی خبر داد و گفت: در برخی از استان‌ها همچون کرمان به دلیل مشکلات متعدد، ارکان نظام مهندسی به صورت نمادین باقی مانده بود که قرار است در این دوره از انتخابات به آنها سروسامان داده شود.

حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دلیل انتخاب رئیس هیئت قائم مقامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان در این مقطع زمانی که حدود سه ماه تا انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی استان‌ها زمان باقی است را اختلافات عمیق عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که بین دو گروه در استان وجود داشت، سازمان نظام مهندسی استان کرمان از سال ۹۲ به دلیل نداشتن بودجه مصوب طبق قانون تعطیل بود و یکی از ارکان آن که شامل هیئت‌مدیره است تشکیل نمی‌شد. تنها ساختمان نظام مهندسی و ارکان آن به صورت نمادین باقی بود که قرار است در این دوره از انتخابات به آنها و همچنین نظام مهندسی سایر استان‌ها سرو سامان داده شود.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق قانون، بودجه‌ای که سازمان‌های نظام مهندسی بر اساس آن اداره می‌شوند باید در مجمع عمومی و توسط مهندسان مصوب شود و اختلافاتی که در استان وجود داشت شرایطی را به وجود آورد که این سازمان از سال ۹۲ تا به امروز بدون بودجه مصوب، گذران می‌کرد.

مظاهریان افزود: طبق ماده ۲۶ قانون نظام مهندسی ساختمان، اداره آن دسته از سازمان‌های نظام مهندسی استانی که تعطیل هستند برعهده وزارت راه و شهرسازی است؛ به همین خاطر نیز هیئت قائم مقامی به استان اعزام شده تا مردم و مهندسان از این بلاتکلیفی که با آن دست به گریبان هستند درآیند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که «ارزیابی شما از در دستور کار قرار گرفتن تحقیق و تفحص بر عملکرد سازمان نظام مهندسی برای یک دوره ۱۰ ساله در مجلس شورای اسلامی چیست؟» گفت: تحقیق و تفحص از اختیارات مجلس بوده و هر زمانی که مراحل کار انجام شود وزارت راه و شهرسازی نهایت همکاری را با مجلس شورای اسلامی در زمینه بررسی عملکرد ۱۰ ساله سازمان نظام مهندسی خواهد داشت.

مظاهریان در پایان افزود: نظام مهندسی استان‌ها از مشکلات متعددی رنج می‌برند به همین خاطر نیز تلاش کردیم تا قانون نظام مهندسی را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم که البته موفق به کسب آرای لازم نشد. به همین خاطر نیز وزارت راه و شهرسازی اصلاح نظام مهندسی ساختمان و مبحث دوم مقررات ملی تحت عنوان قانون جامع نظام مهندسی ساختمان را در دستور کار دارد تا بار دیگر به خانه ملت برده و آرای لازم را برای تصویب آن کسب کند. معتقدم باید در سطوح مختلف برای اصلاح وضعیت نظام مهندسی اقدام کرد. /

نظر شما