شناسهٔ خبر: 95501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به صورت ویدئو کنفراسی توسط رئیس جمهوری صورت گرفت؛

افتتاح ۳۹ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی کشور در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان

افتتاح محور چهارخطه سوسنگرد بستان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان(ایرانشهر) از افتتاح ۳۹ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی کشور در حوزه این اداره کل به صورت ویدئو کنفراسی توسط رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(ایرانشهر)، با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولین ملی و استانی (به صورت ویدئو کنفرانس) همزمان با سراسر کشور، ۳۹ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی کشور در حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

امیریان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: طول کل پروژه کریدور نوار ساحلی در حوزه جنوب استان سیستان و بلوچستان ۲۱۵ کیلومتر است که ۳۹ کیلومتر از آن با ارزش ۲۴۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و زیر بار ترافیک رفت و مابقی پروژه با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد درحال اجرا است.
وی بیان کرد: احداث این کریدور با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران، در رشد صنعت توریسم و گردشگری منطقه، توسعه اسکله های صیادی، رونق کسب و کارهای دریامحور ، تسهیل در حمل و نقل کالا و استفاده به عنوان مسیر جایگزین در مواقع بحران نقش مستقیم و بسزایی دارد.
امیریان گفت: خوشبخاته امروز در این مراسم بیشترین طول مسیری که در بین استان‌ها افتتاح شد، مربوط به حوزه تحت پوشش این اداره کل بود اما فقیر بودن در شاخص‌های راه‌های اصلی و بزرگراهی در جنوب استان واقعیتی غیر قابل کتمان است، بر این اساس تمام سعی و تلاش‌مان را خواهیم نمود تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر پروژه احداث کریدور ساحلی، پروژه‌های احداث باند دوم محور ایرانشهر-خاش، باند دوم محور چابهار-نیکشهر، راه اصلی محور بمپور-دلگان، راه اصلی محور بزمان-گوهرکوه-اسکل آباد و همچنین ادامه بزرگراه ایرانشهر-بمپور تا سه راهی شمس آباد در دست اجرا داریم.