شناسهٔ خبر: 95507 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار نسبت به جاری شدن رواناب و بالاآمدن آب رودخانه ها در جنوب، جنوب شرق و شرق/تهران گرم می شود

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار نسبت به جاری شدن روناب و بالاآمدن آب رودخانه ها در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور از گرم شدن هوا در روزهای آتی برای پایتخت خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ تیر و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی در دو روز آینده در جنوب، جنوب شرق و بخش هایی از شرق کشور فعال است و رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب شرایط بارش را ایجاد می کند. احتمال جاری شدن رواناب در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه ها، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: در دو روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، فارس در برخی از نقاط حراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان، شرایط رشد ابر و بارش باران، رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید رخ می دهد. فردا در بوشهر، چهارمحال و بختیاری، همین شرایط وجود دارد.

وی افزود: با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، امروز و فردا برای استان های اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، نقاطی از آذربایجان غربی و شرقی، گلستان، کردستان، قزوین، البرز، تهران، سمنان به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، بارش باران، گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق و تندباد پیش بینی می شود. دوشنبه نیز بارش ها محدود به هرمزگان، کرمان و بلندی های البرز مرکزی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از سه شنبه تا پایان هفته برای بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و‌ آفتابی همراه با افزایش دما، پیش بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مواج و متلاطم است. برای تهران نیز امروز آسمان نیمه ابری و بتدریج ابری خواهد شد. برای بلندی های شرق استان تهران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و برای  مناطق جنوبی استان، وزش باد شدید، پیش بینی شده است.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۳۴ و فردا به ۳۶ درجه خواهد رسید.