شناسهٔ خبر: 95551 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدير فرودگاه لامرد خبر داد:

استفاده از سرمايه بخش خصوصی برای ساخت جايگاه تشريفات فرودگاه لامرد/ راه اندازی پروازهای جديد داخلی و خارجی در فرودگاه

فرودگاه لامرد مدير فرودگاه لامرد از اختصاص ۱۵۰ ميليارد ریال اعتبار از محل سرمايه‌گذاری بخش خصوصی برای آغاز ساخت CIP (جايگاه تشريفات) فرودگاه خبر داد.

سهراب عزیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به معرفی طرح های انجام شده و در دست انجام فرودگاه لامرد پرداخت و عنوان کرد: از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این فرودگاه طی ۱۸ ماه اخیر می‌توان به بهره‌برداری از ترمینال پروازهای داخلی و خارجی به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع و بهسازی ساختمان‌های سپاه حفاظت و پلیس فرودگاه اشاره کرد.

مدیر فرودگاه لامرد همچنین با اشاره به اینکه این فرودگاه در راه اندازی تاکسی هوایی پیشگام بوده است، افزود: اخیرا با اعتباری بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شرکت تاکسی هوایی لامرد دومین هواپیمای هوانوردی عمومی را خریداری کرده که به زودی فعال می‌شود.

وی همچنین گفت: در ۱۸ ماه اخیر ۲۸ سورتی پرواز اورژانس هوایی در فرودگاه لامرد انجام شده که حدود دو برابر میانگین فرودگاه‌های دیگر بوده است.

عزیزی با اشاره به تصویب الحاق فرودگاه لامرد به محدوده جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد: در حال رایزنی برای تدوین دستورالعمل ویژه هستیم تا سرمایه‌گذاران خصوصی بتوانند از قوانین منطقه ویژه و معافیت های مربوط استفاده کنند.

مدیر فرودگاه لامرد با اشاره به آغاز عملیات ساخت جایگاه تشریفات فرودگاه با اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی افزود: از جمله توفیق‌های این فرودگاه در ماه‌های اخیر می‌توان به پشتیبانی از عملیات زمستانی فرودگاه‌های دیگر اشاره کرد که در این راستا می‌توان از ارسال تجهیزات مربوط به فرودگاه مشهد و نیز ارسال خودروی کفساز و نیروی انسانی آتش نشانی به فرودگاه عسلویه نام برد.

وی گفت: مرداد امسال پروازهای خارجی به مقاصد دوبی و دوحه راه‌اندازی می شود و نیز در حال رایزنی برای برقراری پرواز در مسیرهای اصفهان، اهواز و تهران هستیم.

عزیزی عنوان کرد: ظرف یکسال اخیر آموزشگاه خلبانی در فرودگاه لامرد راه‌اندازی شده که دانشجویان یک نیمسال تحصیلی را با واحدهای آموزش زمینی سپری کرده اند و مهر ماه ادامه می یابد.

مدیر فرودگاه لامرد همچنین گفت: خوشبختانه با وجود گرمای شدید بالای ۵۰ درجه و وضعیت قرمز شهرستان لامرد از نظر شیوع کرونا، توانستیم با استفاده از ناظرین سلامت ستاد ملی مقابله با کرونای استان فارس نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ را در مقابله با کرونا کسب کنیم.