شناسهٔ خبر: 95596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

بهره برداری از بهسازی و آسفالت محور کندوان محدوده مرزن آباد-دزدبن

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از بهره برداری عملیات تعریض و بهسازی، آسفالت بخشی از محور کندوان در محدوده مرزن آباد –دزدبن به طول ٢/۵ کیلومتر و با صرف اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( مازندران)، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: تعریض و بهسازی محور مرزن آبان – دزدبن  به طول ۱۵ کیلومتر در سه فاز از آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز و فاز اول آن به طول ٢/۵ کیلومتر با صرف اعتباری افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک بهره برداری و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

نظری ضمن اشاره به اينكه ارتقاء و تعريض در محورهای مازندران نگاه ملي را می طلبد از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای توسعه، بهسازی و  ايمنی محورهای استان قدردانی كرد.

وی تصريح کرد: يكی ديگر از محسنات توسعه جاده ها، رونق بخشی صنعت و بهره گيري مناسب كارخانجات از نهايت ظرفيت توليد خود است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با تاكيد بر لزوم توسعه زيرساخت های مازندران به منظور استفاده مطلوب از مواهب طبيعی و خدادادی، اظهار داشت: توسعه زيرساخت های اين استان به ويژه محورهای مواصلاتی، در دستور كار دولت قرار دارد.

وی در خصوص محور كندوان عنوان کرد: راه تاريخی کندوان با قدمت بيش از ۷۰ سال تنها راه ارتباطی زمينی غرب استان بوده و در تمام فصل‌ها و روزهای سال به ويژه مناسبت‌ها و تعطيلات برای جابه‌جايی بار و به ويژه مسافر با وسعتی بسيار گسترده مورد استفاده بهره‌برداران سامانه حمل و نقل جاده‌ای قرار مي‌گيرد.

نظری با اشاره به اهميت محور کندوان اظهار داشت: وضعيت فعلی محور به‌گونه‌ای است که سطح سرويس جاده در ايام تعطيل بسيار پايين بوده و حتي در بسياري از نقاط به علت عدم وجود شانه با عرض کافی، توقف يک اتومبيل به علت خرابی و... موجب انسداد کامل يک لاين و ايجاد راهبندان می شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد: بدون شک توجه به بهسازی و بازسازی گذرگاه ديرپای کندوان که در زيربخش‌هاي متعدد صنعت حمل و نقل جاده‌ای تاثيرگذار است، نتايجی همچون توسعه گردشگری و اقتصاد محلی و افزايش نشاط اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

نظری ابراز اميدواری کرد: در پي رويکرد اخير دانش بنيان و برنامه‌محور در وزارت راه و شهرسازی شاهد توجه بيشتر به توسعه و تعريض و بهبود سرويس‌دهی محور کندوان باشيم .