شناسهٔ خبر: 95603 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردى و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

فعال سازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی استراتژی مهم سازمان بنادر/ سازمان بنادر برای خرید شناورهای رو-رو تسهیلات می‌دهد/ کاهش چشمگیر هزینه حمل‌ و‌ نقل با شناورهای رو-رو

شناور رو-رو مدیرکل بنادر و دریانوردى و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: شناورهای رو-رو، هزینه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند و ضرورت دارد، از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی اصل سعیدی‌پور در رابطه با سیاست سازمان بنادر مبنی بر جذب شناورهای رو-رو، گفت: استراتژی و هدف سازمان بنادر و دریانوردی؛ فعال سازی شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور است و به صورت رسمی اعلام شده هر سرمایه گذاری که علاقمند به خرید شناورهای رو-رو است می‌تواند از محل وجوه اداره شده این سازمان تسهیلات کامل دریافت کند.

 وی ادامه داد: استفاده از شناورهای رو-رو، هزینه حمل و نقل را به حداقل می‌رساند و به عنوان یک خدمت ویژه در بنادر محسوب می شود، از این‌رو در کشورهای دریایی و بندری دنیا، بهره‌برداری از این نوع شناورها، رواج پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردى و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تأکید بر اینکه وجود شناورهای رو-رو در بنادر به عنوان یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: امروزه از این شناورها در بخش‌های مختلف به ویژه صادرات و واردات خودرو بیشترین استفاده صورت می‌گیرد. 

اصل سعیدی پور با بیان اینکه استفاده از شناورهای رو-رو در صورتی به صرفه خواهد بود که بار به صورت دوطرفه وجود داشته باشد، گفت: یک طرفه بودن بار شرایط متفاوتی را برای صاحبان کالا در مورد استفاده از شناورهای رو-رو رقم می زند و نیازمند بازاریابی لازم و کافی در این زمینه هستیم تا بتوانیم شاهد فعال بودن این شناورها در بنادر شمالی کشور باشیم.

وی ادامه داد: در یک مقطع زمانی که محدودیت‌هایی در مرزهای خشکی ایجاد شد، با ارائه تخفیف‌های ویژه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و نیز تخفیفات ویژه از سوی مالک شناور، استقبال خوبی در استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور صورت گرفت اما مجددا به دلیل نبود بار دو طرفه، استفاده از شناورهای رو-رو کاهش یافته است.

 مدیرکل بنادر و دریانوردى و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به اینکه پتانسیل استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور وجود دارد، گفت: احیای استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اصل سعیدی‌پور با بیان اینکه به منظور استفاده بهینه از شناورهای رو-رو باید تعرفه های مناسب تنظیم و خدمات اسنادی طراحی شود، عنوان کرد: تنها عامل بازدارنده در استفاده از شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور در حال حاضر یک طرفه بودن بار است و امیدواریم با رایزنی و بازاریابی بتوان این چالش را حل کرد و شاهد پویایی فعالیت شناورهای رو-رو بود.