شناسهٔ خبر: 95605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش راهداران جنوب کرمان صورت گرفت؛

نجات ۶ خودرو و خانواده گرفتار در سیلاب فاریاب

مسعود جمیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: عصر دیروز پس از اطلاع از گرفتاری ۶ دستگاه خودرو در سیلاب رودخانه دهانه موردان فاریاب عوامل راهداری این شهرستان به همراه یک دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین به محل اعزام و برای نجات آنان اقدام صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان)، مسعود جمیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: عصر دیروز پس از اطلاع از گرفتاری ۶ دستگاه خودرو در سیلاب رودخانه دهانه موردان فاریاب عوامل راهداری این شهرستان به همراه یک دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین به محل اعزام نجات آنان اقدام شد. 

جمیلی افزود: با توجه به شدت بارش باران در بالا دست و جاری شدن سیلاب در بستر رودخانه معرف به تنگ موردان ۶ دستگاه خودرو که چند مورد از این دستگاهها حامل افراد خانواده بودند در مسیر گرفتار و خودروی آنها در شن فرو می رود.

وی با بیان اینکه راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فاریاب از توان نیرویی و دستگاهی خود برای بیرون کشیدن این ۶ دستگاه خودرو استفاده کردند افزود: خوشبختانه در این حادثه برای هیچ کدام از سرنشینان وسائل نقلیه مشکلی ابجاد نشد و خودروها و افراد با سلامت از بستر رودخانه خارج شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: با وجود اطلاع رسانی ها و هشدارهای هواشناسی و همچنین مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل این اداره کل مبنی بر احتمال بروز سیلاب از بالادست در حاشیه راهها و بستر رودخانه ها می طلبد مردم بومی منطقه و رانندگان در این شرایط جوانب احتیاط را رعایت و از تردد های خطر آفرین تا عادی شدن شرایط جلوگیری کنند.

جمیلی از مردم و رانندگان خواست قبل از عزیمت به مقصد هدف حتما شرایط جوی و جاده ها را با تماس تلفنی از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جویا شوند تا در مسیر با مشکلی روبه رو نشوند.