شناسهٔ خبر: 95607 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

بهار ۱۴۰۰ و افزايش محسوس شاخص‌های فرودگاهی کشور

امیرمکری رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران از افزايش چشمگير نشست و برخاست، اعزام و پذيرش مسافر و ارسال و پذيرش بار در فرودگاه‌های کشور طی بهار ۱۴۰۰ نسبت به سه ماه نخست سال گذشته خبر داد.

سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بهار امسال در مجموع ۷۷ هزار و ۲۱۱ نشست و برخاست با اعزام و پذیرش حدود شش میلیون مسافر و جابه جایی بیش از ۵۲ هزار تن بار در فرودگاه‌های کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۶۸ درصد در اعزام و پذیرش مسافر۴۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

امیرمکری با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی نشست و برخاست و رشد ۴۰ درصدی جابه جایی مسافران پروازهای داخلی در بهار ۱۴۰۰ از افزایش ۱۰۰ درصدی این شاخص‌ها در پروازهای بین المللی خبر داد.

وی همچنین تعداد پروازهای فرودگاه‌های کشور طی خرداد امسال را ۲۸ هزار و ۴۷۶ سورتی با جابه جایی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر و ۱۹ هزار تن بار اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۹ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۱ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت در خرداد امسال نسبت به ماه اردیبهشت در نشست و برخاست ۲۱ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۶ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه پروازهای عبوری خرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است، افزود: خرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۵۳۷۳ پرواز عبوری داشتیم که خرداد امسال به ۸۹۳۸ سورتی رسیده است. همچنین پروازهای عبوری بهار ۱۴۰۰ درمجموع ۳۰ هزار و ۴۴۸ سورتی بوده که نسبت به بهار ۱۳۹۹ رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.