شناسهٔ خبر: 95707 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ایران‌ایر اعلام کرد

گرمای هوا علت عدم ارسال بار مسافران پرواز شماره ۳۳۸۸ شیراز به بندرعباس

َATR ایران‌ایر ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز ۳۳۸۸ اعلام کرد که عدم ارسال بار مسافران با این پرواز به علت گرمای هوا و کاهش وزن مجاز تیک‌آف هواپیما بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ایران‌ایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عدم ارسال بار مسافران پرواز ۳۳۸۸ به علت گرمای هوا و کاهش وزن مجاز تیک‌آف هواپیما بوده است. در این بیانیه آمده است:

«هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز شماره ۳۳۸۸ شیراز به بندرعباس در روز جمعه یکم مردادماه، به اطلاع می‌رساند برای انجام پرواز، شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین شاخص‌ها در این زمینه است و از آنجایی که در روزهای اخیر در اغلب نقاط کشور، جبهه هوای گرم حاکم بوده، این موضوع در انجام پروازها بسیار تاثیرگذار بوده است.

در خصوص این پرواز، علی‌رغم رعایت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر براساس دستورالعمل‌ها و با توجه به بالا رفتن لحظه‌ای دمای هوا و محدودیت وزنی هواپیما ATR و قدرت کم این نوع هواپیماها، پس از استارت هواپیما توسط خلبان و افزایش ناگهانی دما که تاثیر بسزایی در پرواز این نوع هواپیماها دارد، تصمیم بر این گرفته شد که به دلیل رعایت رفاه حال مسافران، به جای کاهش تعداد نفرات، از بار کاسته و این پرواز بدون تاخیر انجام و بار مسافر با پرواز بعدی ارسال شود‌.

بر همین اساس، پنج بسته به وزن ۲۲ کیلوگرم به دلیل‌ فاسد پذیر بودن با پرواز شماره ۳۳۸۸ شیراز به بندرعباس ارسال شد و ۲۲ بسته باقی مانده به وزن ۳۲۲ کیلوگرم از پرواز خارج می‌شود که با هماهنگی انجام شده با پرواز شماره ۳۳۷۶ دیروز در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شیراز به کیش و با پرواز شماره ۳۳۶۰ در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه دیروز (اول مردادماه) از کیش به بندرعباس ارسال‌ شد.»