شناسهٔ خبر: 95714 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید از بندر امیرآباد عنوان شد؛

تأکید نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بر تسریع در خروج کالاها از بنادر با همکاری دستگاه های مربوطه

بنادر نایب رییس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تسریع در روند خروج کالاها از بنادر با همکاری دستگاه‌های ذیربط ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد‌جواد عسکری در بازدید از بندر امیرآباد و بررسی وضعیت نهاده‌های کشاورزی و دامی جهت تسهیل فرآیند ترخیص و عرضه به بازارهای مصرف، اظهارداشت: اولویت اصلی کشور تأمین نهاده‌های کشاورزی و دامی جهت برون رفت از بحران است. 

وی تصریح کرد: ضرورت دارد فرآیند ترخیص و بارگیری نهاده‌های دامی و کشاورزی از زمان ورود به بنادر تا عرضه آن در بازارگاه‌ها تسهیل و تسریع شود.

همکاری دستگاه ها برای خروج کالاها از بنادر

همچنین محمدعلی اصل سعیدی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن برخی دستگاه‌های متولی در ترخیص کالاها از بنادر، تشریک مساعی دستگاه‌های مسئول، جهت تسریع و تسهیل در روند خروج کالاها از بندرامیرآباد را خواستار شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۶ هزار تن کالا در انبار و سیلوهای بندرامیرآباد، متروکه شده است، از نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست کرد با ورود و ایجاد هماهنگی در سطح کلان سازمان‌های مربوطه، روند خروج کالا از انبارهای بندرامیرآباد تسهیل و تسریع شود.