شناسهٔ خبر: 95728 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

موانع احداث پروژه راه‌آهن رشت-انزلی برطرف شد/افتتاح راه‌آهن رشت-انزلی تا قبل از زمستان

بازدید وزیر راه و شهرسازی از تونل منجیل-رودبار و راه‌آهن کاسپین در سفر به استان گیلان وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه راه‌آهن رشت- کاسپین در منطقه آزاد انزلی تا قبل از زمستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز دوم مرداد در بازدید از پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین در منطقه آزاد انزلی، در خصوص پیشرفت این پروژه ریلی اظهار کرد: پیشرفت پروژه متوسط است و دلایل متعددی سبب شده تا این پروژه رشد بیشتری نداشته باشد. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم تلاش کردیم تا با موانع کمتری این پروژه را در زمان مقرر به انجام برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمانبندی پیش‌بینی شده این بود که تا پایان شهریور امسال این پروژه به اتمام برسد. اما موانع متعدد انجام این پروژه را با تاخیر مواجه کرده است. با توجه به اینکه نزدیک ۸۰ درصد کار زیرسازی این پروژه به اتمام رسیده و برای نوسازی هم مصالح آماده است باقیمانده عملیات را با مشارکت همه دستگاه‌ها به اتمام خواهیم رساند.

عضو کابینه دولت دوازدهم بر همراهی مردم برای تکمیل این پروژه در طول مسیر تاکید کرد و افزود: تلاش می کنیم تا در چندماه آینده این پروژه به اتمام برسد.

اسلامی گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک ترانزیتی و حمل و نقلی کشور و یکی از کشنده های توسعه بوده و امیدواریم سریع تر به ثمر برسد و مردم استان گیلان از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

وی توضیح داد: راه‌آهن رشت-انزلی تا قبل از زمستان به افتتاح می‌رسد.