شناسهٔ خبر: 95788 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محور دولت‌آباد-دستجرد تاکستان ایمن‌سازی شد

محور دولت آباد تاکستان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکستان از ایمن‌سازی محور دولت آباد-دستجرد واقع در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، مرتضی طاهرخانی اظهار داشت: محور دولت آباد- دستجرد مسیر ارتباطی شهرستان تاکستان به آزادراه قزوین-رشت است و عمده روستاهای مهم و پرجمعیت بخش مرکزی تاکستان در حاشیه این محور قرار گرفته اند از این رو عملیات افزایش سطح ایمنی تقاطع های این محور  مهم و پرتردد در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تاکستان قرار گرفت.

وی گفت: ایمن‌سازی این مسیر با عملیات تسطیح، رگلاژ و رفع افتادگی شانه محور، حذف یک مورد پیچ خطرناک در ورودی روستای یحیی آباد و آشکارسازی این ورودی با نصب تابلو، علایم و روشنایی نقطه‌ای و ایجاد رمپ ورودی و خروجی و باند کاهش سرعت در ورودی روستاهای یحیی آباد، داغلان و آشتجین با استفاده از ۲۵۰۰ تن مخلوط رودخانه ای، ۱۷۰۰ تن تراشه آسفالت  و ۴ تن قیر طی ماه جاری انجام شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تاکستان افزود: برای این عملیات ماشین آلات و تیم راه روستایی متشکل از یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، ۲ دستگاه کامیون و یک دستگاه غلطک به مدت ۲۵ روز کاری فعالیت داشتند.

شهرستان تاکستان در ۳۰کیلومتری جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.