شناسهٔ خبر: 95820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لزوم جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی 

مجتمع خدماتی رفاهی  معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد و توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، بهزاد برقی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی گذشت سالیان متمادی و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات و ساخت هواپیماها و قطارهای سریع السیر، هنوز هم جاده از جایگاه بالایی در حمل و نقل  برخوردار است، اظهار داشت: راههای هر کشور به منزله شریان و شاهرگ های حیاتی و عامل توسعه و بهبود اقتصادی کشور هستند که ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی در آن با هدف تامین نیازهای اساسی مسافرین و کاربران جاده ای نظیر استراحت، تفریح، رفع خستگی و سوختگیری با توجه به میزان تقاضا ودرنتیجه ارتقا ایمنی ترددهای جاده ای بسیار با اهمیت است

وی ادامه داد: اگرچه هر یک از این خدمات ذکر شده میتواند در مکان های مجزا نیز ارائه گردد اما بنا به ایجاد آسایش خاطر استفاده کنندگان، امکان ایجاد فعالیت اقتصادی، کارایی بیشتر و همچنین کاهش اختلاط در جریان ترافیک، بهتر است این خدمات در یک محل متمرکز شود که این محل همان مجتمع های خدماتی رفاهی و تیر پارک‌ها هستند و مجوز تاسیس آن و نیز نظارت و کنترل بر آنها در حیطه وظایف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و به تبع آن ادارات کل استانی قرار دارد.

 برقی گفت: هم اکنون ۱۰۲ باب مجتمع خدماتی رفاهی و تیر پارک در حال استعلام ، احداث و یا بهره برداری در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۱ باب در حال استعلام ، ۲۷ باب در مرحله احداث و ۲۴ باب نیز در حال بهره برداری و ارائه خدمات است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : از ابتدای امسال تا کنون سه جلسه بررسی موافقت اصولی اشخاص متقاضی ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی و تیر پارک در محورهای مواصلاتی استان برگزار شده که منجر به موافقت ۷ پرونده در این خصوص شده است

برقی از نظارت های مستمر کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بر نحوه ارائه صحیح خدمات مجتمع های خدماتی و رفاهی سطح استان با همکاری ارگان های ذینفع نیز خبر داد و گفت : لازم است این مراکز در ارائه خدمات و وظایف خود نسبت به مسافرین و کاربران جاده ای کوتاهی و تخلف نکنند.