شناسهٔ خبر: 95824 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای افزایش ارتقای ایمنی صورت گرفت؛

انجام روکش آسفالت گرم راه روستائی آبدکی شهرستان فردوس

گزارش تصویری پروژه روکش آسفالت محور زاهدان - خاش به طول 40 کیلومتر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، از انجام عملیات آسفالت گرم راه روستائی آبدکی این شهرستان به طول ۳ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، احمد آخوندی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس،گفت: در راستای افزایش ارتقای ایمنی و توسعه محورهای مواصلاتی فردوس و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، آسفالت راه روستائی آبدکی چشمه خانم به طول ۳ کیلومتر اجرایی  شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ به صورت امانی و پیمانی در تیر ماه امسال اجرایی شد که برای اجرای این عملیات ۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، اظهار داشت: عملیات احداث راه های روستائی آبدکی،چشمه خانم به طول ۲۳ کیلومتر با هدف سهولت رفت وآمد برای دسترسی بهتر روستائیان و عشایر روستاهای آبدکی، چشمه خانم، جزین از سال ۱۳۹۱ آغاز که ۱۵کیلومتر زیرسازی و ۹ کیلومتر آسفالت این پروژه در سال‌های گذشته انجام شده و در تیر ماه امسال نیز آسفالت ۳ کیلومتر از آن توسط این اداره انجام شد.

وی در خصوص پروژه‌های راه روستایی در حال اجرای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فردوس، عنوان کرد: زیرسازی راه‌های روستائی باداموک، پلوند و نوق انارستانک نیز از سال ۹۹ توسط این اداره آغاز شده و در حال اجراست که امیدواریم با  ابلاغ  و تخصیص اعتبارات توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان امسال  شاهد بهره برداری برخی از این پروژه ها باشیم.

آخوندی در پایان متذکر شد؛ شهرستان فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌شود.