شناسهٔ خبر: 95851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۱۸ فقره سند مالکیت با کاربری عمومی برای اراضی منطقه زیباشهر زاهدان

صدور سند.jpg معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اراضی در اختیار لشکر ۸۸ زرهی ارتش در محدوده زیبا شهر زاهدان با کاربری عمومی ۱۸ فقره سند مالکیت به نام سازمان ملی زمین و مسکن در مردادماه امسال صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مرتضی مقدسی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اراضی در اختیار لشکر ۸۸ زرهی ارتش در محدوده زیبا شهر زاهدان با کاربری عمومی ۱۸ فقره سند مالکیت به نام سازمان ملی زمین و مسکن در مردادماه امسال صادر شد.

مقدسی اظهار داشت: این اقدام با تلاش و پیگیری اداره املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی حوزه معاونت املاک و حقوقی این اداره کل محقق شد بطوری که پس از گذشت چندین سال از تصویب طرح های تفکیکی این اراضی در کمیسیون ماده ۵ سند برای این اراضی صادر شد.
وی ادامه داد: در این راستا به موجب صورتجلسه تحویل قطعات دارای کاربری عمومی ما بین اداره کل راه و شهرسازی استان و تعاونی مسکن لشکر ۸۸ زرهی استان مالکیت تعداد ۲۲ قطعه زمین واقع در اراضی زیباشهر زاهدان دارای کاربری های آموزشی، ورزشی، درمانی، مذهبی و فرهنگی از نام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اختیار لشکر ۸۸ زرهی استان به نام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن منتقل و تعداد ۱۸ برگ سند مالکیت برای آنها صادر شد.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تامین خدمات عمومی برای شهروندان، شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از تصرف و جعل اسناد مالکیت از جمله نتایج صدور این اسناد است، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده مراحل انتقال و صدور سند چهار قطعه باقیمانده اراضی مذکور در زیبا شهر زاهدان نیز توسط این اداره کل در دست اقدام است.