شناسهٔ خبر: 95877 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دومین طرح جامع شهر زهک تصویب شد

سهیلا عنانی (2).jpg مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: دومین طرح جامع شهر زهک برای افق ۱۴۱۰ امروز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان  تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، سهیلا عنانی مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح جامع شهر زهک  یک برنامه بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله است که با رویکردهای، اقتصادی، کالبدی و اجتماعی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه سند توسعه هر شهر، طرح تفصیلی یا جامع آن است، ادامه داد: این دومین طرح جامع زهک پس از انقلاب اسلامی است که به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید.
مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: اولین طرح جامع شهر زهک در سال ۱۳۷۸  در شورای برنامه ریزی و شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شده است.

عنانی گفت: مطالعات، جمع‌بندی و تصویب طرح جدید به وسیله کارشناسان خبره شهرسازی و سایر دستگاه‌های عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یکسال زمان برده است.

مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دومین طرح جامع برای  تا سال ۱۴۱۰بسته شده است، تصریح کرد: بر اساس جمعیتی که اکنون سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران ارائه داده است، برای سال ۱۴۱۰ جمعیتی حدود ۲۵۴۲۶ هزار نفر در زهک پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: همچنین طبق کارشناسی‌های انجام شده مساحت  محدوده شهرزهک تا ۱۴۱۰ به ۶۸۳هکتار  و مساحت حریم شهر ۲۰۹۹ هکتار خواهد رسید.