شناسهٔ خبر: 95889 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

در دست اجرا بودن ۵٣۴ هزار واحد طرح اقدام ملی در ۱۰ هزار نقطه / ایجاد امید برای مردم در طرح اقدام ملی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون در ۱۰ هزار نقطه ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد و در مردم ایجاد امید کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای کارمندان صدا و سیما، با ابراز امیدواری برای اینکه این پروژه در زمانبندی مقرر به ثمر برسد، به تشریح اقدامات انجام شده برای تولید مسکن در کشور پرداخت و گفت:  مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه‌های تولید مسکن در کشور بود و  برای تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی این پروژه زحمات زیادی کشیده شد.

وی افزود:  با لطف الهی و تلاش همه همکاران این پروژه به اتمام رسید و تلاش گسترده ای شد که هم کاستی ها برطرف و واحدهای نیمه تمام به مردم تحویل شود. در این زمینه سرانه‌های لازم مانند مدرسه، بازارچه، خانه بهداشت، پارک، سرای محله، مسجد و سایر مراکزی که برای زندگی مردم جزو ضروریات بود در پروژه های مسکن مهر ایجاد شد.

وی افزود: در همین ماه‌ها پرونده مسکن مهر در کشور بسته می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در پروژه مسکن مهر تعریف شده بود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد در این دوره دولت تکمیل شده و به مردم واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در امتداد این طرح و با برنامه‌ریزی دقیق و با ایجاد سازوکار مشخص، طرح مسکن ملی را آغاز کردیم که در سطح کشور و در ۵ مرحله مردم در این طرح ثبت نام کردند. اکنون در ۱۰ هزار نقطه ۵۳۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد. پروژه‌ای که امروز عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد، به این عدد افزوده می شود.

وی ادامه داد: این ۱۰ هزار نقطه-پروژه برای مردم امید ایجاد کرده است. امیدوار هستیم که لطف الهی همچنان مستدام باشد و این همت همکاران ما و مشارکت خود مردم در تامین به موقع آورده‌ها باعت تکمیل پروژه‌ها در زمان‌بندی خود شود.

اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این چرخه فعال سازمان‌یافته و منسجم تولید و عرضه مسکن که یک خط تولید را تعریف کرده پایدار باقی بماند و مردم همواره بتوانند از طریق این سازوکار و با این شیوه از خانه دار شدن در یک زمان‌بندی مشخص مطمئن باشند.