شناسهٔ خبر: 95947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه جایی بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)

بندر امام خمینی(ره) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از جابه جایی بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار تن کالای اساسی از این بندر جابه جا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۶۹ تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابه جا شده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۱۸۴ هزار و ۲۹۲ کامیون جابه جا شده است، افزود: با توجه به هم زمانی برداشت محصولات کشاورزی و جابجایی کالاهای اساسی همچنین عدم استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل توسط صاحبان کالا در دو ماه پایانی سال گذشته، در یک بازه زمانی با انباشت کالا در بندر امام خمینی(ره) مواجه شدیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و هماهنگی های صورت گرفته از سوی این اداره کل در حال حاضر روزانه ۴۰ تا ۵۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام جابه جا می شود.

به گفته بهرامی نیا تعداد کامیون های حمل و نقل کالاهای اساسی در پایانه بندر امام خمینی (ره) از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه به حدود ۲ هزار کامیون رسیده که اگر در صورت تداوم تخلیه بار به این شکل، کمتر از ۲ تا سه ماه آینده همه بار موجود در این بندر ، به نقاط مختلف کشور توزیع می‌ شود.