شناسهٔ خبر: 95954 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با توجه به مصوبه ستاد کرونا صورت گرفت؛

ممنوعیت سفرهای دربستی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر از جنوب کرمان

مجتبی محمودی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا تردد اتوبوس‌های دربستی از منطقه جنوب استان کرمان و بلعکس تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(جنوب کرمان)، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا تردد اتوبوس‌های دربستی از منطقه جنوب استان کرمان و بلعکس تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

مجتبی محمودی افزود: روند افزایشی کرونا با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام ستاد کرونا هرگونه سفر دربستی به جنوب کرمان ممنوع بوده و شرکت‌های مسافربری منطقه حق صدور صورت وضعیت دربستی را نداشته و در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به برخی اقدامات افراد فاقد مجوز کار در حوزه گردشگری و زیارتی مبنی بر صدور اطلاعیه های اعزام کاروانهای زیارتی افزود: برخورد و جلوگیری از فعالیت این افراد در حیطه دستگاههای مسوول است و مجموعه راهداری و حمل و نقل موظف است از ارائه خدمات دربستی اتوبوس جلوگیری کند. 

وی از سر کاروان‌های منطقه که اقدام به اعزام زائر به مشهد مقدس و سایر اماکن زیارتی می کنند درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از اجاره کردن اتوبوس‌های منطقه و خارج از استان خودداری کنند چرا که ضمن هشدار و ابلاغ قانونی به شرکتهای جنوب کرمان طی هماهنگی به عمل آمده با پلیس راه از تردد این گونه اتوبوس‌ها به منطقه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به فعال بودن تیمها و گشتهای کنترلی راهداری و ترابری بصورت محسوس و نامحسوس در مبادی ورودی و خروجی شهرستانهای جنوبی استان کرمان افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا محدودیتهای اعلام شده در حوزه حمل و نقل مسافر با جدیت دنبال و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی رانندگان و شرکتهای حمل و نقل مسافر متخلفان ضمن طی مراحل قانونی به کمیسونهای ماده ۱۱و ۱۲ معرفی تا بصورت جدی در زمینه عدم تمکین از مصوبه ستاد کرونا پاسخگو باشند.

محمودی از ارجاع پرونده تخلفی ۳ شرکت حمل و نقلی و ۵ نفر راننده به کمیسیون تخلفات ماده ۱۱و ۱۲ خبر داد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از مردم خواست موارد تخلفی رانندگان و شرکتهای حمل و نقل جنوب استان کرمان را به شماره ۱۴۱ مرکز اطلاعات راهها و حمل و نقل اطلاع دهند تا گشتهای راهداری و ترابری ضمن رصد تخلفات اقدامات قانونی را لحاظ کنند.