شناسهٔ خبر: 95963 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی:

فردا؛ بخش باقی مانده آزادراه شرق اصفهان افتتاح می‌شود

خیراله-خادمی-مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور.jpg معاون وزير راه و شهرسازی گفت: فردا با حضور وزير راه وشهرسازی و در راستای تكميل كريدور آزادراهی شمال- جنوب بخش باقي مانده آزادراه شرق اصفهان به طول ۸ كيلومتر و با اعتبار هزار و ۵۲۰ ميليارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خيراله خادمی گفت:‌ آزادراه شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

وي با اشاره به بهره‌برداری ۵۵ كيلومتر از اين آزادراه در سال گذشته اظهارداشت: ۸ كيلومتر باقيمانده قطعه دوم اين آزادراه كه يكی از بخش‌های مهم در تكميل كريدور شمال- جنوبی و اتصال به كريدور جاده‌اي شرقی- غربی و جاده نايين است فردا با حضور وزير راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

 خادمی تاكيد كرد: موقعیت جغرافیایی ویژه استان اصفهان و واقع شدن در چهارراه ترانزیت کشور در کریدور شمال- جنوب یکی از مهمترین دلایل احداث این آزادراه محسوب می‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازی ادامه داد: آزادراه شرق اصفهان با هدف ایجاد یک محور منطبق با اصول پدافند غیرعامل طراحی و اجرا شده است که موجب تسهیل تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین، افزایش بهره‌وری آزادراه نطنز- کاشان و تسریع در سرویس دهی هنگام حوادث غیرمترقبه می‌شود.

به گزارش شركت مادر تخصصی ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور، مديرعامل شركت ساخت و توسعه اعتبار هزينه شده برای اين پروژه را هزار و ۵۲۰ ميليارد ريال اعلام كرد و ارزش آن را بالغ بر ۳ هزار و ۱۶۰ ميليارد ريال دانست.