شناسهٔ خبر: 95975 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

بسیاری از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند / جامانده های این طرح از طریق صندوق هنر وزارت ارشاد اقدام کنند/ به زودی برای خبرنگاران پیامک ارسال و به پروژه ها وصل خواهند شد/ شبکه ثبت نام طرح اقدام ملی در حال بازیابی مجدد و نوسازی است

امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان وزیر راه و شهرسازی گفت: در میان شهروندانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند خیلی از اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر حضور دارند و اگر کسی آنجا ثبت نام نکرده، می تواند از طریق عضویت در صندوق هنر وزارت ارشاد در این خصوص اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکن برای خبرنگاران و هنرمندان که امروز نهم مرداد در ساختمان دادمان با حضور وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت در جمع خبرنگاران گفت: این یکی از اقداماتی بود که از سال گذشته، برای انجام آن پا به پای طرح اقدام ملی مسکن با دستگاه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌ای را تنظیم و مبادله کردیم که از جمله آن توافق با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد برای جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور بود.

وی افزود: خوشبختانه مقدمات کار فراهم شده و نکته حائز اهمیت این است که طرح اقدام ملی مسکن دو بخش دارد؛ یکی ثبت نام از طریق سامانه متمرکز است که امروز پروژه‌هایش در جریان است و بخش دیگر تفاهم‌نامه هایی است که ما با دستگاه‌ها امضا کردیم.

اسلامی عنوان کرد: در این تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌ها امضا کردیم، آنها آورده زمین داشتند اما  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای زمین یا منابع نبود، به‌همین دلیل ما آنها را طبق فرمت طرح اقدام ملی و با همان سازوکار پذیرش کردیم و گروه اول که ۱۰ هزار نفر هستند به زودی با تنظیماتی که صورت گرفته برایشان پیامک ارسال می‌شود و در همان پروژه‌های جاری طرح ملی مسکن جانمایی و عضو پروژه می شوند. 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این کار ادامه پیدا می‌کند و جریان فعالی خواهد بود که لیست نهایی آن ۵۵ هزار نفر است و هرچقدر تمرکز تقاضا در کلان‌شهرها بیشتر باشد، طبیعتا مقداری شرایط آن متفاوت می‌شود و اگر در سایر شهرها باشد؛ به طور طبیعی شرایط آن آسان‌تر خواهد بود. این بستگی به آن جغرافیای متقاضیانی دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می‌کند.

اسلامی گفت: اقدامات لازم برای  ۱۰ هزار نفر از متقاضیان دوره اول کاملا صورت گرفته و جایابی شده اند که امیدواریم کار فهرست‌های بعدی نیز به همین صورت بدون مشکل و با سرعت انجام شود.

وی درباره اختلال در شبکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: کلاً شبکه در حال بازیابی مجدد و نوسازی است و تاکنون کسی مشکل ثبت نام مجدد نداشته است.

اسلامی درباره مسکن خبرنگاران نیز گفت: در میان شهروندانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند خیلی از اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر هستند و اگر کسی آنجا ثبت نام نکرده می تواند از طریق عضویت در صندوق هنر  وزارت ارشاد در این خصوص اقدام کند تا نام آن ها در طرح ۵۵ هزار نفری گنجانده شود و  وزارت ارشاد متعهد به اجرای این طرح است.