شناسهٔ خبر: 96012 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

در ۵ روز آینده نیمه شرقی دریای عمان متلاطم می‌شود/ احتمال رگبار باران و رعد و برق در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و اصفهان

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام خیزش گردوخاک طی سه روز آینده برای برخی از مناطق کشور رگبار، رعدوبرق و بارش پیش‌بینی کرد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۰ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، کردستان، قزوین و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز غربی در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

وی افزود: طی همین مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان ،کرمان، هرمزگان و جنوب فارس، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و روی مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می کنیم و فردا هم این شرایط در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات البرز پیش بینی شده است.

نقشینه تصریح کرد: در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، جنوب و غرب اصفهان و مناطق مرتفع آن احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد. فردا نیز بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان، کرمان و نقاطی از هرمزگان و فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران پیشبینی می‌کنیم و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید که می‌تواند باز هم احتمال خیزش گرد و خاک را در برخی از این نواحی اعلام کرد.

وی افزود: سه شنبه در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان و مازندران و چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران و البرز و تهران در ساعات بعدازظهر بارش‌ها پراکنده خواهد شد.

 کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی تندبادهای شدید می‌تواند ایجاد گرد و خاک و سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شود و این شرایط در مناطق مرکزی کشورمان جنوب استان سمنان و جنوب استان تهران و شمال اصفهان، قم و مرکزی نیز رخ خواهد داد.

نقشینه تصریح کرد: در ۵ روز آینده نیمه شرقی  دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود و برای تهران هم پیش بینی می‌کنیم طی سه روز آینده در مناطق مرتفع و شمالی استان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و برای مناطق و جنوب و غرب استان احتمال باد و گرد و خاک و برای تهران نیز احتمال رگبار پراکنده، همراه با رعد و برق وجود دارد .

وی افزود: بیشینه دمای هوای تهران امروز ۳۵ و فردا ۳۴ درجه خواهد شد و سه شنبه به ۳۳ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم ۲۶ درجه پیش بینی شده است.