شناسهٔ خبر: 96013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی مطرح شد:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان

عبوری در نشستی سه ساعته مسائل و مشکلات شهرستان‌های تکاب، شاهین‌دژ و میاندوآب با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، استاندار آذربایجان‌غربی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بررسی و راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت کیفیت زندگی مردم به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این نشست تصریح کرد: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران مشکلات زیرساختی شهرهای تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب، چالدران و پلدشت را حل کنیم.

مهدی عبوری ادامه داد: آمادگی داریم برای حل مشکلات مسکن‌ مهر ۲۶۴ واحدی در شاهین‌دژ و مشکل فاضلاب مسکن مهر ۲۰۰ واحدی تکاب همکاری لازم را داشته باشیم.

ضرورت بهره‌مندی مردم جنوب استان از عواید معادن طلا برای رفع محرومیت از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود. اینکه معادن طلای زرشوران نه تنها نسبت به پرداخت ۱۵ درصد عواید حقوق دولتی فعالیت معدنی عمل کنند، بلکه باید تکلیف‌های اجتماعی خود از جمله احداث راه و مدرسه و رسیدگی به وضعیت معیشت و اقتصاد شهرستان از جمله نیازمندان را نیز تحقق بخشند.

حضور در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد ماکو با حضور استاندار آذربایجان غربی و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی بود.