شناسهٔ خبر: 96040 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و رعد و برق در ساعات بعداز ظهر در تهران / شرق دریای عمان طی این هفته متلاطم خواهد بود/ پیش بینی رعد و برق و باد شدید در استان‌های کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۱ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۱ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در استان‌های کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی رگبار، رعد و برق همراه با باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در استان‌های قزوین، تهران، البرز و جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس از بعد ازظهر و اوایل شب، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: طی همین مدت از بعداظهر و اوایل شب در استان‌های همدان، کرمانشاه، مرکزی ،اصفهان و شمال کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و غرب استان یزد رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گردو خاک دور از انتظار نخواهد بود. در روز جمعه نیز  در شمال غرب، ارتفاعات البرز و جنوب سیستان و ارتفاعات هرمزگان، کرمان،  شرق استان فارس نیز بارش پراکنده و گاهی رعد و برق وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:  ار روز سه شنبه تا پایان هفته دمای هوا در سواحل خزر و شمال غرب کشور حدودا بین ۵ تا ۸ درجه افزایش پیدا می‌کند و تا پایان هفته برای نوار شرقی کشور بویژه زابل و مناطق شرقی خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور و جنوب سمنان و جنوب، تهران، قم و مرکزی وزش باد شدید و گرد و خاک را پیش بینی می‌کنیم که سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: شرق دریای عمان طی این هفته مواج و متلاطم خواهد بود . تهران نیز  در ساعات بعدازظهر شاهد بارش باران و رگبار و رعد و برق خواهد بود. از نظر شرایط دمایی هم امروز حداکثر دما را ۳۶ درجه بالای صفر و حذاقل دما با  ۲۴ درجه بالای صفر پیش بینی می‌کنیم.