شناسهٔ خبر: 96053 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه مکانیک خاک استان اردبیل اعلام کرد:

انجام بیش از ۱۱۳۰۰۰ آزمایش فنی و مهندسی در ۵ سال گذشته در پروژه‌های عمرانی استان اردبیل

رحمت اله نجفي مدیر آزمایشگاه مکانیک خاک استان اردبیل گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل طی ۵ سال گذشته بیش از ۱۱۳ هزار آزمایش فنی و مهندسی به ثبت رسانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت الله نجفی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل با اشاره به دارا بودن ۶ شعبه آزمایشگاهی در سطح استان گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، گرمی، مشگین‌شهر، سرعین و خلخال دارای شعبه رسمی و همچنین ۲۶ واحد آزمایشگاهی در پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی مستقر شده است.

نجفی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی میان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل و دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد، اضافه کرد: عمده پروژه‎هایی که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل در آنها نقش آفرینی کرده است متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کارفرمایان حوزه آب منطقه‌ای و شهرداری‌ها است که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ارتقاء کیفیت پروژه‌ها توانسته نقش به سزایی در افزایش طول عمر پروژه‎های عمرانی و جلوگیری از هدر رفت منابع داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طی ۵ سال گذشته این شرکت توانسته با انجام مطالعات و آزمایش‌های متنوع، بروز و منطبق با استانداردهای جهانی خدمات شایانی را به پروژه‌های عمرانی ملی و استانی ارائه کند گفت: ۱ هزار و ۳۰۰ مورد آزمایش مقاومت مصالح و غیر مخرب، ۲ هزار و ۶۰۰ متر حفاری وآزمایشات مکانیک خاک، ۲۰۰ مورد آزمایش شیمی( شامل سیمان، آب و ... )، ۳ هزار و ۵۰۰ مورد آزمایش بتن، ۷۷ هزار مورد آزمایش خاک، ۱ هزار و ۲۰۰ مورد آزمایش مطالعات مسیر، ۲۶ هزار مورد آزمایش آسفالت و بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ متر عملیات حفاری را در پروژه‌‌های استان انجام و به کارفرمایان تحویل دهد.

نجفی ادامه داد: با شناختی که دستگاه‌های اجرایی از توانایی، تخصص و تجهیزات بروز و استاندارد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اردبیل دارند در سال گذشته در بیش از ۹۷ درصد پروژه‎های راه و شهرسازی استان حضوری فعال و تاثیر گذار داشته است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیر آزمایشگاه مکانیک خاک استان اردبیل به دیگر پروژه‌های این استان اشاره کرد و گفت: در حوزه راه و توسعه بزرگ‌راه‌ ها نیز همکاران ما در محورهای اردبیل– مشگین‌شهر، مشگین‌شهر به اهر، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به سربند و محور اردبیل– سرچم حضوری فعال داشته و کیفیت عملیات اجرای پروژه‌ها را مورد سنجش قرار داده اند.