شناسهٔ خبر: 96055 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار آذربایجان‌غربی :

پیشتازی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ارتقای شاخص‌های حمل‌ونقل

استاندار بهره‌گیری از مزیت‌های موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی در عرصه حمل‌ونقل به عنوان یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، استاندار آذربایجان غربی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه تعریض و بهسازی محور خوی-قطور-رازی بازدید کرد و ضمن ارزیابی مطلوب روند پیشرفت پروژه‌های راهسازی، گفت: بهسازی و تعریض محور خوی-قطور-رازی در چهار قطعه تقسیم‌بندی شده و تکمیل این پروژه‌ در افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستیابی به توسعه پایدار در پایانه مرزی رازی اثربخش است.

مجمدمهدی شهریاری همچنین از عملیات اجرایی در بزرگراه سلماس- خوی که بخش نهایی کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال استان است، بازدید و دستورهای لازم برای رفع برخی موانع برای تسریع کار را صادر کرد.

به زودی، آسفالت قسمت‌های باقی‌مانده بزرگراه سلماس - خوی اجرا می‌شود و برنامه‌ریزی‌ شده با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کریدور بزرگراهی غرب کشور در شمال استان تکمیل شود.

مرداد سال گذشته، عملیات اجرایی قطعه دوم محور خوی- قطور- رازی به طول ۲۴ کیلومتر با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان آغاز شد و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از کل محور آماده آسفالت بوده که پیش بینی میشود با تامین قیر مورد نیاز در ماه اینده به بهره برداری برسد،