شناسهٔ خبر: 96103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با رای کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ صورت گرفت؛

تعطیل شدن و اعمال جریمه نقدی۶ شرکت حمل و نقلی در جنوب استان کرمان

افزایش تردد کامیون های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: با هدف نظارت بهتر بر مجتمع های خدماتی رفاهی و شرکت های حمل و نقلی جنوب استان کرمان ضمن مشخص شدن تخلفات آنها و با ارجاع به کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲، شش شرکت حمل و نقلی تعطیل و جریمه نقدی بر آنها اعمال شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری جنوب کرمان)، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: با هدف نظارت بهتر بر مجتمع های خدماتی رفاهی و شرکت های حمل و نقلی جنوب استان کرمان تیم های گشتی راهداری و ترابری در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان فعال شدند و ظرف سه هفته گذشته شرکت های متخلف را شناسایی و ضمن رصد گزارش‌های مردمی تخلفات این شرکتها را به کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ ارجاع شدند.

مسعود جمیلی افزود:با توجه به اهمیت حقوق مسافران، رانندگان و صاحبان کالا گشتهای راهداری و ترابری ضمن رعایت دستورالعملهای تخصصی حوزه حمل و نقل با حضور محسوس و نامحسوس در محل شرکت های حمل و نقل بار و مسافر ضمن سرکشی از روند خدمت رسانی این شرکتها موارد تخلفی را احصا و در صورت احساس تاکید عوامل شرکتها بر ادامه روند تخلفات پرونده ویژه این شرکتها توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل تشکیل و پس از سیر مراحل قانونی در این کمیسیون ها مطرح و احکام قانونی با دعوت از مدیر عامل شرکت ها به آنها اعلام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر همچنان ۱۲ اکیپ گشت راهداری و ترابری در حوزه جنوب استان کرمان فعال است افزود: در قالب کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ شش مورد تعطیلی شرکت حمل و نقلی و۳ مورد جریمه نقدی در قالب تشکیل کمیسیون لحاظ شده است.

وی از اعلام و  ۱۱ مورد تذکر کتبی به رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی بار و مسافر خبر داد و گفت: با جدیت هرچه بیشتر رصد و بازدیدهای گشت های راهداری و ترابری ادامه خواهد داشت.

وی از مدیران عامل شرکت های حمل و نقلی و مدیران مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی خواست تا با ساماندهی حوزه فعالیتی خود از جریمه شدن و دریافت تذکر کتبی جلوگیری به عمل آورند.

مسعود جمیلی با اشاره به اینکه گشت های راهداری و ترابری با حضور در محل مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی وضعیت خدمات رسانی این مجتمع ها را رصد می کنند افزود: مدیران مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی موظف هستند در شرایط کرونایی ضمن رعایت دستورالعمل های ابلاغی خدمات مطلوب حمل و نقلی راه به مردم مسافران و رانندگان ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها و حمل و نقل را جهت اعلام گزارش‌های مردمی اعلام کرد و افزود: این شماره تماس در تمام ساعات شبانه روز پاسخگویی مردم است.